Avatar billede shivan Nybegynder
04. februar 2006 - 21:23 Der er 14 kommentarer

Problemer med at få indstikskort til at virke (mere info i tråd)

Det drejer sig om en 500 mhz 64 mb ram Zitech bærbar computuer der kører Windows 98 SE. Jeg har købt et Indstikskort som skal agere som netværkskort http://www.midtdata.dk/asp/index1600.asp?&
Allerede da jeg skulle installere det kom jeg ind i problemer. Den ville have at jeg skulle indsætte Windows 98 SE cden. Da jeg endelig havde fundet den hævede den at der stadig manglede nogle .dll filer og nogle .vxd
Dem fandt jeg dog også på nettet og viste installeren hen til disketten hvor de lå på.

Men Det virker stadig ikke. Netkortet blinker og decivemanageren siger at den virker fint, men når jeg prøver at komme på nettet kan den ikke finde nogen sider.

Jeg er lidt i vildrede, er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre eller hvad der er galt?
Avatar billede kim Nybegynder
04. februar 2006 - 21:27 #1
prøv med et 16 bit pcmcia kort
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. februar 2006 - 21:30 #2
Uh! windows 98 har jeg svært ved at huske præcist. Men hvilken IP-adresse får den?

Tror du skal skrive winipconfig i kør for at få ip-adresse.

Hvis den er 169.x.x.x så har den ikke modtaget adressen.
Avatar billede shivan Nybegynder
04. februar 2006 - 21:31 #3
er der ellers nogen der kan sige mig noget som jeg kan kigge efter for at skaffe flere oplysninger til "efterforskningen"
kim: Jeg vil gerne have det her 32 bit til at virke da jeg nu har købt det. Der står at det virker til Windows 98 og derfor regner jeg med at det virker! ( :
Avatar billede shivan Nybegynder
04. februar 2006 - 21:34 #4
halvamatoer: Den får ipadressen 169.254.14.43
Det betyder vel ikke modtaget? Og så?
Avatar billede kim Nybegynder
04. februar 2006 - 21:37 #5
Jeg kan godt forstå du vil have kortet til at kører men jeg havde samme problem med min ibm 385 den kunne ikke køre med et 32 bit kort. Så købte jeg et 16 bit trådløs
og det kørte med det samme.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. februar 2006 - 09:45 #6
beklager kom væk fra det ->

Jeg formoder din opsætning er_

ISP (Teleudbyder) -> Router (Trådløs) -> Bærbar. Korrekt?

Har du andre computere der fungere? -> Hvus nej hvordan er opsætningen på routeren?

Er opsætning?

ISP -> Accesspoint (Trådløst)? Har du haft andre computeren på før?

Hvilken udbyder har du?
Avatar billede kenp Novice
05. februar 2006 - 19:25 #7
Som kim skriver så jeg som ham også næsten 100% sikker på at det er fordi at den ikke understøter dit netkort altså det er 32 bit og din bærbar er kun 16 bit. dette er om samme problem http://www.eksperten.dk/spm/678080
Avatar billede shivan Nybegynder
05. februar 2006 - 23:27 #8
ak ja.. det ser jeg. Og mit netkort et 32 bit. Kan man overhovedet købe 16 bit netkort mere? Det sure er at jeg nok ikke kan få det byttet..
Avatar billede kenp Novice
06. februar 2006 - 09:04 #9
Ja man kan godt købe dem stadgivæk... problemet er bare at finde dem.
Avatar billede kim Nybegynder
06. februar 2006 - 09:34 #10
Avatar billede shivan Nybegynder
06. februar 2006 - 12:40 #11
ok Kim. Jeg har bestilt det kort. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det og så lukker jeg sagen hvis det virker.
Avatar billede shivan Nybegynder
07. februar 2006 - 15:09 #12
kim det er et wireless. Jeg skal bruge et normalt LAN.
Avatar billede shivan Nybegynder
07. februar 2006 - 22:18 #13
Jeg har to gode og en dårlig nyhed:
Den gode at lortet virker. Den dårlige er at det ikke er pga. af noget af den hjælp jeg modtog her. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg har gjort, for jeg har ikke gjort så meget siden at jeg skrev her, men det virkede bare lige pludslig.
Den anden gode at i selvfølgelig skal have points for den tid i har brugt på det. Folk kan bare lægge et svar så giver en fordelte points!

Case Closed
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2006 - 22:31 #14
springer over.