Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 20:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Battlefield 2

Hej derude...
Sidder her med mit battlefield 2 som jeg har installeret og ingen problem... men når jeg så prøver at starte spillet køre den lidt hvor det ser ud som om den skal starte spillet men nej den genstarter min komputer.... Hvad kaan der være galt på forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 20:34 #1
og du er 100% sikker på, at din computers hardware klarer kravne til spillet?
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 20:42 #2
ja de skulle være i orden 2.4 ghz 256mb geforce  og 768 ram.. burde det ikke være nogenlunde...?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 20:45 #3
hvilket GeForce er det du har?
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 20:49 #4
geforce fx5600
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 20:55 #5
er det ikke okay eller hva....?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 20:59 #6
hvis du læser bladet som følger med når du køber spillet vil du opdage på s.2 at dit grafikkort ligger lige under minimums krav og derved vil der højst sansynligt opstå det problem du har nu... du kan prøve at installere den nyeste nvidia driver, hvis det ikke virker, så skal du få dig et bedre grafikkort.

Siden du har et fx5600 burde du gerne have AGP X8 også vil jeg anbefale et GeForce 6600 eller over, hvis du vil købe et grafikkort som vil kunne holde med udviklingen et stykke tid fremover, dog vil jeg gøre opmærksom på at 6600 gangeren eller over skal have AGP X8 ellers vil det ikke passe i dit bundkort OG mit GeForce 6600GT kræver at du sætter et strømkabel fra din strømforsyning i grafikkortet ligesom ved harddisk og et 6600GT kræver mindst en 350W strømforsyning, så tjek lige, hvor maeget er din strømforsyning på. For hvis grafikkortet ikke får nok strøm vil din computer højst sansynligt crashe ligesom nu, pga jeg har selv oplevet det med min egen :)
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 21:12 #7
okay tak for rådet. men hvad koster 6600 og 6600 gt i dk kroner... og kan jeg se et sted om det er AGP x8 eller mindre jeg har i min pc... og hvis det kun er på AGP x4 kan jeg så bruge 6600....?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 21:21 #8
et 6600 koster ikke mere end 1000kr. højst, mens et GT koster 1000-1400kr. kommer an på mærket :)

3 måder at finde ud af hvilken AGP X du har?

1. Gå ind i din BIOS og check den igennem og se efter noget som hedder AGP, så vil der gerne komme en liste op med om du vil sætte AGP porten til at kører X4 eller X8 (men hvis du køber et Geforce AGP X8 og dit bundkort kun understøtter X4, så vil den automatisk sætte sig selv til at kører X4, dog vil det ikke kører så optimalt som med X8... ved ikke med ATI kort, men vil da håbe det er det samme.

2. Få fat i navnet på dit bundkort og gå ind på mærkets hjemmeside (fx. asus) og tjek det under specifikationer.

3. Find navnet gå ind på EDBPriser og tjek det der også under specifikationer.

Din overvejelse
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 21:38 #9
okay tak igen...
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 21:39 #10
sorry dine point...
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 21:41 #11
opret et spørgsmål med navnet point til Nicer og lad mig skrive et svar og accept, så jeg får de 150 point
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 22:14 #12
her er et link til en hjemmeside hvor du ka se mit motherboard... kan du se om der er AGP x 8 eller ej..
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 22:14 #13
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:19 #14
der er kun AGP X4, så vil lige spørge... hvornår købte du den computer?? hvis det er ved at være over 1-2 år siden, så vil jeg stærkt opfordre dig til at opgradere din computer, hvis du gerne vil kunne holde med BF2 kravene og stadig få noget ud af spillet :s selv min computer kan kun kører på low i alt uden at lagge
Avatar billede marlle Nybegynder
04. februar 2006 - 22:28 #15
jamen det siger jeg også til mig selv hele tiden og til konen :)... men hvad ville du forslå at jeg gjorde så jeg levede op til disse krav hvad skulle der til for at jeg kunne køre disse slags spil....?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:39 #16
768MB ram kan godt gå, men en 2,4 vil nok snart være uddød undskyld jeg siger det...

min computer:

CPU: AMD 64bit +3500 (ca. 3,6 Ghz)
RAM: 1024
HDD: 450GB (er ikke nødvendigt)
grafikkort: GeForce 6600GT mindst (selve grafikkortet kræver 350W for sig selv fra strømforsyningen
Strømforsyning: 650W
Lydkort: Creative Sound Blaster 5.1 Live! (udgået) bare find et 7.1 eller deromkring

Hvis du finder noget i nærheden af det :)
men hvis du ikke har så meget forstand på hardware og hvis du har msn, så kan du tilføje mig, så skal jeg nok guide dig i gennem det :) min mail: implayingbad@hotmail.com <-- du skal ikke tage min mail bogstaveligt ;)