Avatar billede redbastard Nybegynder
28. april 2001 - 21:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BIOS og Bundkort+++++

når jeg en af de nærmeste dage får min harddisk og lydkort fra IT-butikken.dk(hvis de ellers tager sig sammen og sender det)
og jeg skal starte min nye computer op for første gang så var det jeg tænkte på.
Er BIOS sat til nogle default indstillinger så jeg slipper og rode for meget i den eller er det først når jeg har samlet computeren(selvom jeg har gjort det rigtigt) at problemerne begynder og melde sig???

PS. det er første gang at jeg selv bygger PC.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
28. april 2001 - 21:56 #1
Normalt er alle indstillinger sat til \"absolut normal\" - dvs. noget som passer på alle og enhver.
Computeren funker fint, men ikke optimalt.
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 21:58 #2
Det første du bør gøre i bios, er en \'Load Setup Defaults\' og \'Save & Exit\'
Dernæst kan du gå ind igen og \'Autodetecte eventuelle harddiske\' og indstille CPU hastighed mm.
Avatar billede redbastard Nybegynder
28. april 2001 - 21:58 #3
er der noget specielt at jeg skal huske at ændre på så jeg slipper og bruge for lang tid på det??
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 22:01 #4
Det kommer lidt an på bundkortet.
USB porte til/fra - ACPI til/fra - Onboard lydkort til/fra - DMA/100 til/fra.
Avatar billede redbastard Nybegynder
28. april 2001 - 22:03 #5
omkring cpu-hastighed så har jeg et Asus A7V133A
og AMD 1333 mhz
bundkortet er jumper frit,skal jeg stadig ændre i nogle indstillinger??
ASUS A7V133A understøtter op til 1200 mhz cpu.
kan jeg blive tvunget til og opdatere bios med det samme pga. det
eller er jeg forkert på den mht. de 1200 mhz,som står på ASUS\' hjemmeside??
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 22:15 #6
Sidste nye bios er version 1004. Så hvis kortet allerede kører med den, skal du ikke opgradere. Ellers kan du hente den på www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html#a7v133
Well, den starter sikkert op med at køre 1000MHz. (10x100) Det skal du så selv ændre til 10x133. (1333 MHz) Og det er ikke noget problem at køre med 1333MHz CPU\'er.
Der er dog også jumpere på kortet. www.asus.com.tw/products/motherboard/socketa/a7v133/jumper.html
Avatar billede zhark Nybegynder
28. april 2001 - 22:57 #7
lytter - har mobo på vej!
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 23:04 #8
zhark > Hvis du sender en tom kommentar, får du automatisk en mail, når der kommer nye indlæg i spørgsmålet. Et lille venligt tip. :)
Avatar billede zhark Nybegynder
29. april 2001 - 12:14 #9
makse>
Fint nok, har set/hørt om det, men glemt at prøve!
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. maj 2001 - 10:17 #10
inden jeg accepterer dit svar black dragon
hvad er optimalt??
jeg har opdateret bios til version 1004
og gemt den gamle version hvis noget skulle gå galt
Avatar billede makse Nybegynder
13. maj 2001 - 10:40 #11
Hvad angår bios optimering, kan du tage en kig på http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. maj 2001 - 10:42 #12
kanon makse du får hele pisset
Avatar billede makse Nybegynder
13. maj 2001 - 11:08 #13
Tak for point. :)