Avatar billede mothwe Nybegynder
28. april 2001 - 21:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IFRAMES - HJÆÆÆÆLP !!!

Jeg har problemer med IFRAMES. Siden vises fint i Explorer 5.5 - men ikke i Explorer 5.0 ??? Og jeg gruer for hvordan den ser ud i version 4.0. Kan nogen hjælpe ??

Se siden på www.mtweb.dk/miljoe

Håber på hurtigt svar - takker :)

PS! Siden kan overhovedet ikke ses i Netscape (så lad være med at prøve) !!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 21:29 #1
Hvorfor er det livsnødvendigt at anvende IFRAMES?

/per
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:31 #2
Hvorfor bygger du det ikke bare op i tabeller?
Så slipper du for alt det brok \"Vi beklager! Miljøbutikkens hjemmeside benytter blablabla\" med netscape og alle de forsk. versioner af IE der findes!
//Beach
Avatar billede mothwe Nybegynder
28. april 2001 - 21:37 #3
beach> siden er bygget op med brug af IFRAME for at kunne scrolle i tekstfeltet alene (uden brug af en \"java-scroll-sag\") !!!

Og bare siden kan ses i Explorer version 4 og op - så er det fint!

Jeg kan ikke rigtig bruge alternative løsninger til noget - men vil MEGET gerne have en løsning på netop IFRAME-problemet !!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 21:43 #4
Javascript menuer er meget smartere end IFRAMES. Det ved selv dem der har lavet menuerne til www.tv2.dk. De har nemlig også fundet ud af, at du ikke kan anvende IFRAMES i explorer 4.0 og 5.0.

/per
Avatar billede black-dragon Nybegynder
28. april 2001 - 21:44 #5
Kunne aldmindelige frames ikke være en mulighed? - det gør også siden hurtigere...
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:48 #6
IFRAMES er og bliver et problembarn som aldrig skulle have være fremme. Man hører ikke andet end problemer med det. Der er ikke rigtig noget der understytter det og har også hørt at det er umuligt for en mac-bruger at se det rigtigt. Derfor prøver jeg at få dig over på tabellerne:-)
Ja, der skal lidt java-script ind for at klare det, men det er det er kun meget få mennesker der har slået det fra i deres browsere!

//Beach
Avatar billede mothwe Nybegynder
28. april 2001 - 21:57 #7
hoejrup> IFRAMES KAN BENYTTES I Explorer 4.0 og op - det er faktum! Jeg er bare interesseret i at få at vide hvor i min kode der er et problem !
Avatar billede mothwe Nybegynder
28. april 2001 - 21:57 #8
beach> Jeg vil ikke bruge tabeller!
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:01 #9
OK, så står jeg af. Hvis jeg ikke kan lave noget der kan bruges af alle så laver jeg det ikke!
Håber du finder en løsning:-)
//Beach
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. april 2001 - 22:03 #10
IE4 rapport:  ingen fejlmeddelelser, men heller intet synligt indhold der din iframe vist ligger.
Avatar billede mothwe Nybegynder
28. april 2001 - 22:05 #11
jakoba> Jeg har også prøvet at teste den via www.w3c.org\'s html-validator - den melder heller ikke nogle fejl !!! Det er det der undrer mig!
Avatar billede mnv Nybegynder
30. april 2001 - 07:46 #12
Du kan evt. se på www.tobocom.dk
Avatar billede fomse Nybegynder
30. april 2001 - 20:47 #13
Hej mothwe

Kan det være dine stylesheets den er gal med?
Evt. funktioner som ikke understøttes af IE5 og nedefter?

Fomse:-)

PS Jeg anvender IE5.5, virker fint (flot side iøvrigt)

Avatar billede mothwe Nybegynder
05. maj 2001 - 14:57 #14
Jeg har desværre ikke kunnet bruge nogle af de svar der er kommet på bordet her, så jeg lukker spørgsmålet !!! trist !