Avatar billede zeddik Nybegynder
04. februar 2006 - 13:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

div's i div's

Jeg har en side hvor jeg inde i maincontent (dvs. der hvor al teksten skal være) DIV'en skal have nogle flere opdelinger i form af DIV's! Så jeg har en div der skal udvide sig efter hvor store de div's inde i den er. Det vil den bare ikke i Firefox. IE er ikke noget problem, men den går ud over kanten på main div'en i Firefox!

I kan evt. se det på http://hotstars.dk/ny så længe det stadig er oppe... Den bliver nok ikke oppe så lang tid endnu!
Avatar billede webstuff Nybegynder
04. februar 2006 - 15:23 #1
#dit_div_id{
top:150px; <!-- Margin fra toppen -->
}
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 16:52 #2
<ole>

Jeg har ikke tid til at kikke hele koden igennem - men jeg kan se, du bruger floatede elementer, hvis fysiske dimensioner jo ikke indvirker på deres omkransende elementer, da floatede elementer ligger udenfor dokumentets almindelige flow  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede zeddik Nybegynder
04. februar 2006 - 18:11 #3
Hmm... Hvordan skal jeg få flere div's til at stå ved siden af hinanden hvis jeg ikke må  floate? olebole, hvis du nu svarer som et svar må du meget gerne få pointene :D
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 18:48 #4
Det kommer anpå mange ting, hvordan man vælger at konstruere sit layout - og der er ingen, der siger, du ikke _må_ floate  :)

En anden mulighed kunne være at positionere:

<div style="position:relative;width:400px;height:500px;margin:0 auto;border:1px solid blue">
    <div style="position:absolute;width:100px;height:100%;left:0;background:yellow">Venstre</div>
    <div style="position:absolute;width:200px;height:100%;left:100px;background:#cccccc">Midt</div>
    <div style="position:absolute;width:100px;height:100%;right:0;background:yellow">Højre</div>
</div>
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 18:49 #5
- men husk, at elementer, der er positioneret absolut, heller ikke optager plads ... så du må sætte dimensioner på de omkransende elementer  =)