Avatar billede oksboll Nybegynder
04. februar 2006 - 00:13 Der er 9 kommentarer

Indstilling af brugerprofil

Hej!

Jeg arbejder med musik på min hjemmecomputer og har derfor brug for at koncentrere pc'ens kræfter om at trække så mange spor som muligt en gang imellem. Derfor har jeg lavet en særlig brugerprofil til at logge på, når der skal laves musik og ikke surfes og tjekkes mail osv. Profilen er lavet, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at arrangere den anderledes end min normale profil.

Her er hvad jeg gerne vil:
Når jeg er logget på med min musikprofil skal Norton Antivirus ikke starte op. Hvis det kan lade sig gøre at slå muligheden for at gå på nettet fra ville jeg også gerne det. Jeg vil også gerne have en højere skærmopløsning på musikprofilen end den normale.
Alt dette skal så naturligvis ikke påvirke min normale profil, hvor der skal tjekkes mail og surfes og bruges antivirus og alt det der.

Desuden irriterer det mig lidt at jeg lige nu er nødt til at taste navnet på den profil jeg vil logge på. Jeg har set andre steder at de mulige profiler kommer op og så man bare skal klikke på den man vil logge på... men jeg kan ikke finde ud af at få min til at se sådan ud når jeg starter op.

Enhver hjælp modtages med kyshånd!
Avatar billede istebjerg Nybegynder
04. februar 2006 - 00:25 #1
Er det XP du benytter?
Avatar billede oksboll Nybegynder
04. februar 2006 - 00:30 #2
Yes - XP Pro!
Avatar billede istebjerg Nybegynder
04. februar 2006 - 00:53 #3
Du skal oprette din "musik" profil med computer adminiatrator privilegier. Når du så har oprettet denne kan du sætte password og administrer som du lyster.. eneste problem er norton, den bliver du nød til at slå fra når du logger på din musik profil (husk at logge af den anden) loader automatisk og kan ikke slås fra hvis du benytter den på den anden profil...
Det burde give dig muligheden for at logge ind helt fra start.. :-)
Hvis du har gjort ovenstående er jeg ikke helt med på hvorfor du har de problemer :-?
/Istebjerg
Avatar billede istebjerg Nybegynder
04. februar 2006 - 00:56 #4
Vender tilbag i morgen...
Avatar billede oksboll Nybegynder
04. februar 2006 - 01:00 #5
Jo, jeg har lavet en musikprofil med computer administratorprevilegier, men det jeg netop gerne ville var at gøre sådan at Norton ikke automatisk starter op på den og så ville det også være perfekt hvis jeg ikke kunne gå på nettet på den profil heller - det kunne jeg være at jeg i et øjebliks forvirring glemte at jeg var uden antivirus og sådan.. For hvis de ting ikke kan lade sig gøre kan jeg jo lige så godt logge ind på min normale profil og slå de ting fra når der skal laves musik.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2006 - 07:25 #6
Avatar billede mysund Nybegynder
04. februar 2006 - 17:28 #7
Hej

En anden lille smart/nørdet ting du kunne prøve, er at bruge din favorit medie afspiller som brugergrænseflade i din profil:

Log på som din specielle bruger

Start regedit (fra start menuen-> kør->indtast "regedit")
I regedit indsæt en ny strengværdi i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
der hedder "shell"
dens værdi er stien til din afspiller (husk der skal være dobbelt \\'er)

f.eks "C:\\Programmer\\Winamp\\winamp.exe"
eller "C:\\Programmer\\Windows Media Player\\wmplayer.exe"

Så vil din bruger kun få afspilleren frem. Ingen skrivebord eller start-menu!

Hvis du vil tilbage til normalt skrivebord, så ctrl-alt-del->vælge "jobliste"->vælg "filer"->vælg "kør"->indtast regedit, og fjern den "shell værdi du oprettede tidligere.
Log derefter af og på igen som den specielle bruger, og du får nu skrivebordet frem igen.

Mvh
Mysund
Avatar billede mysund Nybegynder
04. februar 2006 - 17:30 #8
Og husk at du kan logge af med ctrl-alt-del, hvis du ikke har start menuen
/mysund
Avatar billede oksboll Nybegynder
04. februar 2006 - 17:51 #9
mysund: tak for det tip! Men jeg tror ikke lige det er noget i min situation i hvert fald. Det er jo fordi at jeg skal arbejde med musikproduktion i Logic og ProTools og derfor har jeg også brug for at slytte rundt med filer og alt sådan noget.

gratis: ja, det er også smart med de der hardwareprofiler. Problemet er, at så skal jeg jo både vælge en hardwareprofil når jeg starter op og så en brugerprofil når windows starter op - dvs. lidt mere besværligt. Og det vigtigste er sådan set heller ikke hardwaren, men mere det at Norton f.eks. starter op automatisk.

istebjerg: ja, problemet er lige netop Norton. Den er nemlig vildt lang tid om at komme i gang, når jeg starter windows op. Og jeg tror også den tager en del juice når den hele tiden kører i baggrunden. Der er simpelthen ingen mulighed for at have Norton til at starte automatisk op ved en bruger, men ikke ved en anden??? Desuden ville det også være sweet hvis jeg kunne have en skærmopløsning ved den ene bruger og en anden ved den anden. Det kan ikke lade sig gøre på nogen måder eller??