Avatar billede spannah Nybegynder
03. februar 2006 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Surround anlæg LG LH-T250SC - ingen lyd når man afspiller dvdfilm

Jeg har lige købt et af ovennævnte surroundanlæg, men har lidt problemer. Jeg har tilsluttet alt som i manualen, og har lyd på tv kanaler, kan afspille vhs med lyd - og jeg kan indsætte en audiocd og afspille lyden. Men når jeg sætter en dvdfilm i er der billede, men ikke nogen lyd. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der kan være galt? Har tjekket alt, men er lost..
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
04. februar 2006 - 16:36 #1
Du skal finde en analog indgang på bagsiden af de forstærker. Denne tilsluttes audio out udgangen på TV'et, hvis du ikke har sådan en, så brug en konverter der går fra scart -> phone (lyd)
Indgangen bag på forstærkeren hedder typisk AUX. Denne indgang vælger du så med fjernbetjeningen til forstærkeren, så burde der være lyd igennem.
Avatar billede spannah Nybegynder
04. februar 2006 - 17:56 #2
Det er også det jeg havde gjort og der var lyd til tv'et - det mærkelige er så at her idag da jeg tændte for det virkede det hele perfekt. Så nu kan jeg se dvdfilm med lyd på. Men du for pointene alligevel, så vi får afsluttet spørgsmålet - go weekend og tak for dit svar :o)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
04. februar 2006 - 17:57 #3
Er LG'en med indbygget DVD afspiller, eller bruger du en ekster??
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
04. februar 2006 - 17:57 #4
Øhh ekstern
Avatar billede spannah Nybegynder
05. februar 2006 - 08:58 #5
Det er en kombineret forstærker og dvdafspiller
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
05. februar 2006 - 09:43 #6
Tror vist ikke jeg fik læst din tråd ordenlig til at starte med. Du bør ikke bruge den løsning med lyden fra TV->forstærker, idet det er analog lyd du derved anvender. Det skal kunne lade sig gøre at vælge lydkilden som DVD under afspilning af skiver, således at lyden fra afspilleren sendes digitalt direkte til forstærkeren, og så tager fjernsynet sig kun af billedet.
Put en skive i, få billedet frem på tv'et, prøv alle de forskellige indgange igennem, men der burde også ske noget hvis dvd vælges.
Avatar billede spannah Nybegynder
05. februar 2006 - 09:46 #7
Jeg har tv'etpå aux, og dvd vælger jeg når jeg spiller dvd. Det virker også nu, af en eller anden årsag virkede det fint da jeg tændte for det igår, så det er lidt underligt. Men hovedsagen er at det virker nu haha :o)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
05. februar 2006 - 09:55 #8
Så er det jo perfekt, god se og lyttelyst.
Men uden at træde dig over tæerne, så var det jo nok en fejl 40 igår ;-))))
Avatar billede spannah Nybegynder
05. februar 2006 - 10:05 #9
Tak - haha - det er muligt, men jeg har virkelig ikke gjort andet end at tænde for den igår og så virkede det...  Så jeg ikke overbevist :o)