Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
03. februar 2006 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af iBook

Hej allesammen..
Jeg kunne godt tænke mig, at formatere min computer, fordi der er installeret mange unødvendige ting.. Jeg har faktisk kun 25 gb ledig, trods der det er en 40 gb harddisk.. Jeg har prøvet at indsætte disc 1 af MAC  OS X og genstarte computeren.. Og når den så starter op holder jeg "c" knappen inde og den kommer frem til et skærm, hvor der er et ikon i midten som skifter mellem et ansigt og "?".. Efter nogle minutter booter den så bare normalt op.. Er der nogen som kan forklare mig lidt mere eksakt hvordan man formaterer? På forhånd tak...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 09:17 #1
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
04. februar 2006 - 12:42 #2
Tak for linket! Jeg har prøvet at holde "alt" tasten nede ved opstart, men der kan jeg kun vælge harddisk symbolet. Disc symbolet kommer ikke engang frem, trods at discen er i:( Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 13:15 #3
Er det den rigtige disk der er i?
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
04. februar 2006 - 13:22 #4
Mac OS X Install Disc 1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 14:34 #5
Hvad med dette: Starting up from the disc

Usually, you can start from the disc by putting it in your computer, restarting, and holding the C key. Or, put it in the computer and click the Install or Restore icon you see in the disc's main window (after which the computer will start from the disc without you needing to hold C.)
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2006 - 17:32 #6
Er det en ældre udgave af OSX eller er det 10.4?
Avatar billede sd8220 Seniormester
05. februar 2006 - 14:26 #7
Hejsa
Er du sikker på, at den OS X disk, som du prøver at boote med er bootbar til din maskintype? Er det en fuld version eller er det én til en specifik maskine? I sidste tilf er det ikke sikkert, at den vil boot din - men kan du evt ikke bare deinstallere tingene fra Finder?
/Seb