Avatar billede sam5412 Nybegynder
03. februar 2006 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg en fil af Lotus 123

Har fået en mail med en vedhæftet fil som er Lotus 123, det er en fil som indehålder et skema ...  jeg ved ikke om det er noget som er lavet i et slags regneark eller lignende..  har ikke Lotus.
Kør selv windows XP home..  hvad gør jeg for at åbne filen ?
Avatar billede bak Seniormester
03. februar 2006 - 16:35 #1
Har du excel ?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 16:45 #2
Du skal have MS-office pakken eller denne gratis pakke http://da.openoffice.org/
Avatar billede sam5412 Nybegynder
03. februar 2006 - 17:18 #3
har ikke Excel... har nu indstalleret office pakken... og har fået åbnet filen.. men den er åbnet i et regneark...  jeg ved at filen er som en mall med små sorte skilte,men de vises nu i et regneark...  hvad gør jeg for at kunne se dem som små sorte prisskilte med hvid tekst ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
03. februar 2006 - 18:19 #4
Det er desværre næsten umuligt- uden at have 123.
Måde man konvertere 123-excel er at gemme 123 ved hjælp af Lotus som en excel-fil, hvorefter man indlæser i excel og gemmer den igen.
Men ofte mister man grafisk layout i denne situation.
Avatar billede sam5412 Nybegynder
04. februar 2006 - 04:05 #5
Jeg takker for svarene..
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:32 #6
Har du ikke mulighed for at få filen fra din afsender som .doc fil - jeg mener da at LOTUS 123 også kan gemme i andre formater - Ellers er der den mulighed at du i regnearket som du nu har fået åbnet - laver felterne i den størrelse du ønsker -farvelægger dem og og ændre skriften til hvid - skulle det ikke kunne lade sig gøre ?

Hvis du ønsker at lukke spm. skal du selv lige lægge et svar og efterfølgende accepterer det
Avatar billede sam5412 Nybegynder
04. februar 2006 - 14:20 #7
Har selv sendt filen til mig selv fra arbejdet for at jeg skulle arbejde med det her i week-enden.. *S*