Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 19:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

partionering

Jeg vil gerne have hjælp til at finde et program der kan ændre partionerne uden at ødelægge data, skal også understøtte NTFS.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 19:38 #1
Partision Matic fra Symantec kan klare det!
//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 19:38 #2
Avatar billede pou_vad Nybegynder
28. april 2001 - 19:41 #3
I windows 2000 er der noget der hedder dynamic disks. hvis du bruger dette kan du udvide dine partitioner, men ikke lave dem mindre.

hvis du ikke bruger win2k, så er Partiton magic helt klart det bedste der findes....
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 19:42 #4
Til beach
Har du en mere præcis adresse på dette program.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 19:43 #5
>>>pou vad
Er det ikke Symantec der laver Partiton magic mere?
Syntes ikke lige jeg kan finde det på deres web!
//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 19:44 #6
Jeg leder og leder efter en prøveversion........
//Beach
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 19:44 #7
Hvordan bruger jeg dynamic disks.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 19:50 #8
Så var den der:
http://www.powerquest.com/freestuff/trials/

Men jeg ved ikke hvor meget den kan når det er en trial version.
Og så var det slet ikke Symantec der har den, men PowerQuest:-))

//Beach
Avatar billede pou_vad Nybegynder
28. april 2001 - 20:07 #9
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 20:17 #10
Skal lige have noget mad, så er jeg tilbage:-)
//Beach
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 20:52 #11
partionmagic er et temmeligt stort program, findes der et der er mindre, som også understøtter NTFS.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:27 #12
Det gør der sikkert, jeg kender det bare ikke:-)
Men jeg bruger det heller ikke selv, syntes klart det er nemmere at ghoste en disk over på et andet drev, normalt fra partition til partition. Når jeg er færdig med fdisk.exe som jo følger med alle versioner af windows så ghoster jeg mine data retur igen. Det er selfølgelig kun nødvendigt hvis det er et bootdrev at bruge ghost, da der ligger nogle systemfiler der bare skal ligge det samme sted. Er det drev med programmer og rå data så kan du bare kopiere det over til et andet drev uden at det går i ged når du kopiere det retur igen.

//Beach
Avatar billede hotpop Novice
28. april 2001 - 21:34 #13
demoen af partition magic kan ikke noget, for det er kun en demo.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:37 #14
>>> pou vad
Den med Check : http://www.microsoft.com/TechNet/win2000/configdy.asp#c
er nok mere til meistro!
Jeg bruger ikke selv W2K, så har ikke noget at bruge det til*GG*
//Beach
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 21:56 #15
Hvordan laver man en ghost. Jeg har Norton ghost, men har aldrig fået det til at virke.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:58 #16
Har du installeret det så findes der en fil der hedder ghostpe.exe
Den skal du starte, så vil den guide dig igennem.
Jeg prøver lige at lave en fil, så du får den rigtige måde at gøre det på.
Hvilken version af ghost bruger (har) du???
//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 21:59 #17
Skal lige bruge ver. nummeret!
//Beach
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 22:23 #18
Northon Ghost 6.0
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:26 #19
Godt, jeg laver lige en lille tur til dig......
Men jeg bliver nød til at smutte offline 10-15 minutter for at lave den:-(
//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:47 #20
OK, så skulle den være hjemme. Håber du er med, ellers må du jo lige skrive tilbage:-)

Når du har startet filen ghostpe.exe klikker du OK til betingelserne.
Derefter går du op i Lokal > Partition > To Image
Her skal du vælge (klikke) på den harddisk du booter på og klikke OK.
Så er det tid til at vælge den partition du vil ghoste med et klik og OK.
Så er det bare at vælge et sted hvor du vil smide dit image (din ghost). Men husk ENDELIG på at det skal være på en anden FYSISK disk end den som du ghoster, ellers vil dit image være by by forever!!!!!!
Så har du en harddisk 1 som har C:\\ D:\\ og E:\\ så må du endelig ikke gemme din ghost der, KUN på en harddisk som du ikke skal til at rode med!!!!

Ja, ved godt jeg skriver med store bogstaver, men jeg vil jo helst ikke have skylden hvis hele din opsætning går fløjten  pga. mig*GG*

Når du skal genskabe din partition så er det stort set samme vej, bare \"from image to partition\", vælge hvor dit image skal ligges osv osv osv.

For alt i verden så husk at lave en bootdisk der kan se ALLE dine diske og partitioner såfremt der skulle gå noget galt mens du ghoster mm.

Ja....... Jeg har prøvet det. Smed lidt mere ram i min maskine inden jeg ghostede og BANG, så flippede hele maskinen op med alt muligt jeg vil skåne dig for her:-)))

//Beach

PS: Er du i tvivl så skriv eller 26572100
Avatar billede meistro Nybegynder
28. april 2001 - 22:56 #21
Jeg vil sige mange tak for det uddybene svar til Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:58 #22
Ring, mail eller gør noget hvis du er i tvivl, så skal jeg nok hjælpe dig.
Takker mange gange for Point, når man nu samler på dem:-)))
//Beach