Avatar billede ducks Nybegynder
03. februar 2006 - 00:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Classic 9 lagger når jeg vil spille Worms

Jeg hev lige det gamle spil Worms ned fra softpedia til min Mac og ville spille det i Classic9, men musen lagger helt ustyrligt i det spil. Kan man gøre noget for at undgå al den lag? Jeg kører ikke andre programmer samtidig.

Jeg har en iBook G4 12'' med 256MB RAM
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2006 - 17:38 #1
Du har alt for lidt RAM i din iBook. Skaf dig mindst 1 GB og prøv igen, så kan du bombe lige så lystigt du vil :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2006 - 17:39 #2
Det skulle i øvrigt være forbudt at sælge dem med så lidt i. Se evt. her, hvis du mangler et sted at købe det:
http://www.crucial.com/eu/store/listmodel.asp?cat=RAM&mfr=Apple&productline=iBook&submit=Go
Avatar billede ducks Nybegynder
04. februar 2006 - 21:50 #3
Ja jeg har overvejet at købe flere, for den lagger grumt bare det man skal starte word, men jeg bruger den kun til notater mest. Men det var også meningen at jeg skulle opgradere, men nu faldt pengene lige på en ny PC istedet, men hvis du siger det kan løse mine problemer, bliver det mit næste købe.

Hvor meget kan min iBook max klare af RAM? og kan jeg selv sætte dem i
Avatar billede ducks Nybegynder
04. februar 2006 - 21:51 #4
Jeg så lige dit link, det besvarer vidst et par af spørgsmålene :)
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2006 - 22:22 #5
hehe, den kan nok i det mindste tage 1 GB ekstra, og selvom det er uforholdsmæssigt dyrt, er det alle pengene værd. Hvis du ikke har råd til hele Gigabyten, vil du også opnå dramatiske forbedringer med blot 512 ekstra, men megaprogrammer som iPhoto og iDVD vil stadig have deres "kvirks". Men det hjælper. Meget. Take my word for it :-)