Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 20:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte

Jeg har en pc'er med et asus a7n8x-x motherboard, som jeg netop har samlet.

Den vil ikke starte op. Jeg har resat cmos, men kan ikke få liv i den, heller ikke på skærmen.

Når jeg tænder, så kører dvd drevet 3-4 sekunder, og stopper så, selvom der ligger en WIN XP cdér i.

Harddisk og dvd-drev er sat på hver sin IDE, som master.

Grafikkort er geforce 5500

Kan det være Motherboardet der er defekt, eller hvad kan der være galt.

Der er ikke noget der "lugter", men det undrer mig lidt at CPUén ikke bliver varm.....
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 20:52 #1
DDR PC3200 Ram
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. februar 2006 - 20:53 #2
bipper den? I så fald nøjagtigt hvordan (eks 3 korte bip og ét langt...)
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:01 #3
ingen bip
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:22 #4
DVDén bipper : Bip--------BIP-BIP og så stopper den med at læse.
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:32 #5
Motherboardet er købt brugt. Jeg har checket samtlige jumpere, o.s.v. men kan ikke finde fejlen. Kan det have noget at gøre med IDE kablerne. Det var nogle gamle nogen.
Kan det være at den har kørt PCI skærmkort før? Men så skulle det vel have været nulstillet når jeg nulstiller cmos???
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2006 - 21:40 #6
Kommer der overhovedet ikke billede på skærmen, BIOS oplysninger etc.????
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:45 #7
nej
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:47 #8
Bundkortet slukker ikke, køler o.s.v. kører, men der er ingenting på skærmen, heller ikke hvis jeg holder DEL tasten nede under opstart...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. februar 2006 - 22:21 #9
hehe - jeg har fuldstændig samme problem lige nu...
faktisk i går aftes!!
HDD, blæsere, drev, lys og lamper lyser og kører... skærm reagere bare ikke - den kører ikke videre - har skiftet skærmkort - ingen ændring - har skiftet cpu - ingen ændring - har skiftet ram - ingen ændring!!! - så jeg lytter lige med!!! dog ikke samme bundkort...
Avatar billede jim3000 Nybegynder
02. februar 2006 - 22:50 #10
Har nu prøvet med andet grafikkort. Ingen ændring.
Har haft cpuén ude. Den fejler ikke noget.
Avatar billede jim3000 Nybegynder
03. februar 2006 - 06:48 #11
Lyder det ikke som om bios er "død"?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 08:32 #12
Prøv at koble din harddisk og cd-drev fra. Hvis ikke en computer giver signal til skærmen og hvis vi forudsætter at dit bundkort IKKE er defekt så skal fejlen normalt findes i GRAFIKKORT - RAM - CPU det er det du skal koncentrre dig om. Har du fået ovennævnte ordentlig monteret, trykket ordenlig på plads
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 08:50 #13
husk  det kabel med 4 ben 12 volt, det er sikkert sidstnævnte du har glemt
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2006 - 21:34 #14
Stadig problemer ???
Avatar billede jim3000 Nybegynder
13. februar 2006 - 21:49 #15
Jeg endte med at købe et nyt motherboard og cpu, så kom det til at fungere.
Det er en socket 754 / Athlon 64 2800+, så det er noget der kører godt.
Jeg måtte også skifte kabinet, da det gamle kabinet kun havde 20 pin ATX.

Tak for forsøgene på at hjælpe mig...