Avatar billede pblv Nybegynder
02. februar 2006 - 18:22 Der er 1 løsning

XML-læsning i PHP

Hejsa,

Jeg har oprettet et spørgsmål under PHP, men det burde måske have været her, så nu prøver vi:

Jeg har en xml_parser, der er lavet ved hjælp af følgende klasse jeg har fundet:

<?php

function xml2array($xml)
{
    $file = $xml;
    global $stack;
    $stack = array();
    $data = array();

    $xml_parser = xml_parser_create('ISO-8859-1');
    xml_set_element_handler($xml_parser, "startTag", "endTag");
    xml_set_character_data_handler($xml_parser, "cdata");

    $data = xml_parse($xml_parser,file_get_contents($file));

    if(!$data)
        die(sprintf("XML error: %s at line %d", xml_error_string(xml_get_error_code($xml_parser)), xml_get_current_line_number($xml_parser)));

    xml_parser_free($xml_parser);

    if ($stack[0][name] != "ERROR")
        return $stack;
    else
        return false;
}

// FUNKTIONER TIL AT LÆSE XML-FILEN IND I ET ARRAY

function startTag($parser, $name, $attrs)
{
    global $stack;
    $tag = array("name"=>$name, "attrs"=>$attrs);
    array_push($stack,$tag);
}

function cdata($parser, $cdata)
{
    global $stack,$i;
    if(trim($cdata))
    {
        $stack[count($stack)-1]['cdata'] = $cdata;
    }

function endTag($parser, $name)
{
    global $stack;
    $stack[count($stack)-2]['children'][] = $stack[count($stack)-1];
    array_pop($stack);
}

?>

Den virker fint på de felste XML-ark. Men f.eks. følgende XML-ark:
http://borsen.dk/newsfeed/rss/

Virker den ikke ordentligt på. Det er som om de skærer noget at dataen væk i Cdata ved æ ø eller å.

Jeg har prøvet at ændre ISO-8859-1 til UTF-8 osv, men den vil simpelthen ikke parse den ordentligt.
Avatar billede pblv Nybegynder
02. februar 2006 - 21:48 #1
Der var hemmelige linieskift i.

Blev løst med
$stack[count($stack)-1]['cdata'].= $cdata;