Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. februar 2006 - 21:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man købe destilleret vand?

jaeh, og hvad koster det ?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 21:19 #1
På apoteket. Pris ??? Og måske også på tankstationer. Bruges vist i akkumulatorer.
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2006 - 21:42 #2
Hvis det skal bruges til bilbatteriet/akkumulatoren, såu kan også koge noget vand og lade det afkøle - viker ligeså godt
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. februar 2006 - 21:45 #3
haverslev: Det bliver det da ikke destilleret af?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. februar 2006 - 21:48 #4
hej igen.
Jeg glemte at sige at det skal bruges til et vandkølingssytem (det er da destilleret vand man bruger, ik ?) og så har jeg købt sådanne noget stads her http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=159&code=021 men jeg ved faktisk ikke helt hvad det gør ?
og er det alt jeg skal putte i vandet ?
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2006 - 21:56 #5
schwarz84 > der sker ikke en ION bytning, men det er heller ikke nødvendigt til akkumulatorer, der drejer det sig blot om at fjerne kalken
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2006 - 21:59 #6
Øhh, får i e-mail fra eksperten ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. februar 2006 - 22:02 #7
Nej haverslev, det er der vist ingen der gør...
http://www.eksperten.dk/spm/684376
Avatar billede tofte Juniormester
01. februar 2006 - 22:03 #8
Man kan købe destileret vand i stort set alle størrer supermarkeder. Der mange som anvender til til deres strygejern. Det koster stort set ingenting.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. februar 2006 - 22:10 #9
ok.
Så hvis jeg bor i lyngby hvor skal jeg så gå hen for at finde destilleret vand ?
Er det sådan noget som Føtex? gotfred du sagde tankstationer ?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 22:16 #10
Der var engang et program der hed "Spørg Århus" kører det endnu??
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2006 - 22:20 #11
Du trasker blot ind på en hvilken som helst tankstation med div. varer i kiosken og beder om Destilleret/Demineraliseret vand.
Eller du går ind i Lyngbycentret, finder Føtex og går over til husholdnings tingene
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. februar 2006 - 22:23 #12
fint fint, det var alt hvad jeg behøvede at vide...
Med hensyn til point tror jeg jeg vil bede jer alle om at lægge svar (måske bortset fra helqec, hvis kommentar jeg ikke lige ved hvad jeg skulle bruge til ;) og så giver jeg point imorgen... indtal da, tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2006 - 22:26 #13
Ønsker ikke points ;o)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. februar 2006 - 22:45 #14
Så vidt jeg ved fjerner man da ikke meget kalk ved at koge vand og lade det afkøle?

Hvis du skal have meget billigt ville jeg gå til din mekaniker... Han har det i tønder - fik for noget tid siden 5 liter uden betaling fordi han ikke gad skrive regning på det :D
Avatar billede thov Forsker
01. februar 2006 - 22:46 #15
Du kan også traske ud på Lundtofte-sletten og samle lidt ren sne i en spand. Når det er smeltet, har du destilleret vand, ganske gratis.
Det demineraliserede vand man køber på tanken, er bare postevand tilsat en aluminium-forbindelse. Aluminium-saltene bytter plads med calcium-saltene, som er uopløselige i vand og derfor udfældes.
Inddampes demineraliseret vand, bliver der en lille rest af noget klæbrigt stads tilbage - det er alu-saltene.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 23:32 #16
Ingen point til mig denne gang.
Avatar billede kasvad Nybegynder
03. februar 2006 - 09:30 #17
Prøv Matas.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. februar 2006 - 19:24 #18
i er meget beskedne herinde hva ;D?
ingen der har lagt svar?
nu prøvede jeg i hvert fald "sne-løsningen" og det ser jo ud som om det virker....
bortset fra at jeg spildte ud på alt mit hardware.... 2 gange !!!
først på mit spritnye asus a8n32 sli deluxe mobo og derefter skulle mit 7800 GT grafikkort også lige have en tur....
Forbavsende nok virker det helt fint ;D

Men læg nu nogle svar, gider ikke tage point selv
Avatar billede thov Forsker
04. februar 2006 - 18:27 #19
En glemt telefon kan overleve en tordenskylle - den skulle bare tømmes for vand, tørres og have et nyt batteri.
Sne/regnvand har samme ledningsevne som demineraliseret vand (ca. 1/10 af postevands).
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. februar 2006 - 21:09 #20
ok thov du får pointene eftersom ingen andre er interesserede i dem ;D
tak for svarene alle sammen.
Avatar billede dosmer Nybegynder
15. februar 2016 - 16:12 #21
Der er forskel på kogt vand, demineraliseret vand og destilleret vand.
Kogt vand er jo nok det billigste, men det må man ikke bruge til batterier! Ved kogningen slår man de fleste bakterier, svampe og den slags ihjel, men kogning fjerner ikke kalk og andre mineraler, så det duer ikke!
Demineraliseret vand er det almindeligste, man kan købe alle mulige steder. Demineraliseret vand er kalkfrit, men ikke sterilt. Der kan være både bakterier og svampe i det, men det har næppe noget at sige i et syrebatteri, så det kan sagtens bruges i batterier.
Destilleret vand er noget dyrere og bruges til formål, hvor vandet skal være både kalkfrit og sterilt.