Avatar billede badmanden Nybegynder
01. februar 2006 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup af billeder

Hej Eksperter

Spørgsmål 1:
Jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har ca. 6 gb med billeder liggende på min computer. Jeg vil gerne have dem brændt ned, ikke kun så jeg har en backup, men også fordi de fylder af H... til.

Hvad gør i? Jeg har forsøgt at komprimere dem i RAR, men det er minimalt det mindre de fylder ved det i forhold til den tid det tager at pakke dem.

Hvad gør i?

Spørgsmål nr. 2
Når jeg nu har alle de billeder liggende og skal til at brænde dem ned, findes der så et program som kan brænde dem fra den ene ende til den anden, så den bare siger at jeg skal skifte CD i stedet for at jeg skal sidde og regne ud, hvor meget det og det fylder?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2006 - 19:33 #1
Jeg har backup 3 steder. På 2 forskellige maskiner og på DVD'er. Jeg stoler ikke på at DVD backuppen holder så derfor deler jeg det lidt ud. Glem komprimering, billederne er jo allerede komprimeret.

Du kan Reducere billederne i størrelse ved at gemme dem i en anden kvalitet. Laver opløsning, fylder markant mindre.

Prøv at bruge Pacasa fra google. Den kan gemme dem på CD/DVD til backup eller som Gift-cd. Mener selaf at den udregner hvornår der skal skiftes disk.

http://picasa.google.com/index.html
Avatar billede badmanden Nybegynder
01. februar 2006 - 19:45 #2
Tak for hjælpen, jeg prøver lige at se på det efter håndboldkampen :0)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2006 - 09:09 #3
smider et svar, får nemlig ikke mails. Prøver at kikke forbi og se om det var noget du kunne bruge.
Avatar billede badmanden Nybegynder
02. februar 2006 - 14:04 #4
Et fint program. Kan også godt li` hvor nemt det er at fjerne røde øjne. Hvis du lige vil smide et svar får du point.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2006 - 12:07 #5
svar