Avatar billede oettinger Nybegynder
01. februar 2006 - 18:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bad Bios Checksum. Bundkort problemer

Hej alle
Jeg har lige anskaffet mig et nyt bundkort: Asus p4p800-E Deluxe.
Det har kørt fint i ca. 5 dage. Men i dag ville computeren pludselig ikke starte ordentligt op.
Den skriver hvilket graffikort der sidder i og derefter:
Bad Bios Checksum. Starting Bios recovery.

Og så søger den efter flobby. = finder det ikke
så efter cdrom = finder det ikke
flobby
cdrom
flobby
osv.......

Hvad søren er der gået galt? Og hvad skal jeg stille op?

Mvh Johan Oettinger
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 18:47 #1
Avatar billede nicer Nybegynder
01. februar 2006 - 18:50 #2
Du kunne prøve med en anden computer at gå ind på www.asus.com og inde på deres side finde download sektionen til dit bundkort og derefter hente den nyeste AFUDOS BIOS UPDATE TOOL og den nyeste BIOS og dermed prøve med 1 eller 2 disketter... hvis dette ikke virker, så vil jeg mene at bundkortet er blevet defekt og du skal sende det tilbage
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 18:52 #3
Det er ikke defekt. Hjælper det ikke at cleam CMOS med batteri eller jumper, så skal BIOS flashes som der også står på mit link.

Dit bundkort har en crachfree BIOS så det er ligetil
Avatar billede oettinger Nybegynder
01. februar 2006 - 20:48 #4
Cool det ser jo ud til at der er håb.
huset der er en der skriver at jeg skal bruge en flobby og ikke en cd? er det virkelig nødvendigt. der fulgte kun cd med. det eneste flobby drev jeg har sidder i den. så jeg kan vel ikke lave en bootable flobby disk?
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 21:14 #5
Yep
Avatar billede oettinger Nybegynder
01. februar 2006 - 21:46 #6
altså jeg skal bruge flobby?
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 22:30 #7
Du kan godt bruge en Cd
Avatar billede oettinger Nybegynder
01. februar 2006 - 23:35 #8
Det ser ud til at det virkede med cdeen der. Jeg har været inde og setup min bios igen. Men den skriver nu, hvor win skulle være startet op, at:
Reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot device and press a key

uha hvad er der galt her?

mvh johan
Avatar billede oettinger Nybegynder
01. februar 2006 - 23:37 #9
så nu ville den pludselig efter et par reboots. underligt.

hvordan kan det være at der kom bad bios til at starte med huset?
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 08:20 #10
Din BIOS var gået i ged. Simpelt.
Avatar billede oettinger Nybegynder
02. februar 2006 - 15:34 #11
godt du kom med et svar så jeg kan komme af med points! :)
Mange tak for hjælpen. Du har redet min uge!!!
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 16:59 #12
Du er altid velkommen