Avatar billede stonejunkie Nybegynder
01. februar 2006 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

medgive document.myForm som argument til funktion

Jeg har et textarea (content) som jeg ved hjælp af et javascript får sat noget kode ind i. Blandt andet ved dette stykke kode som befinder sig i en ekstern js fil:

code = code + " ";
document.myform.content.value  += code;
document.myform.content.focus();

Nu er problemet bare at jeg gerne vil kunne medgive document.myform.content som argument når jeg kalder funktionen så jeg ikke skal ændre i JS filen for at kunne bruge den et andet sted. Da jeg er javascript newbie har jeg prøvet mange løsninger men uden held. Er der nogen der kan hjælpe mig med en løsning?

Tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 17:31 #1
function dinFunktion(elm,code){
  elm.value  += code + "";
}

-- og så kalde med f.eks.

<button onclick="dinFunktion(document.myform.content,';-)');return false;">Smiley</button>
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
01. februar 2006 - 17:40 #2
Hehe ok, jeg syntes ellers at jeg havde prøvet det men det virker nu så et eller andet må jeg ha gjort noget forkert :)

Men tak for hjælpen hvis du smidder et svar så skal du få dine point.
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 17:42 #3
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 18:26 #4
-- og tak for point ;~}