Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:07 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Min skræm flimrer lidt. måske en løs forbindelse.

heysa :)

Jeg har nogen problemer med min skærm. Den flimrer i ca 5 sek med et par minutters mellemrum.

Hvad kan jeg gøre for at få den til at virke igen?

VH
Kurt Andersen
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2006 - 16:20 #1
sende den til service, medmindre man ved præcist hvad man laver bør man ikke rode med skærme, da der er høspænding faktisk alle steder.
Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:23 #2
nå ja genialt nok.
Er der slet ingen ting man kan forsøge
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2006 - 16:34 #3
nej det er en elektrisk fejl
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 16:36 #4
Det er ikke bare dit kabel der sidder løst eller en forhøj skærmfrekvens?
Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:42 #5
jeg skulle måske ha sagt at kablet er tjekket. det var det første jeg prøvede. hvordan finder jeg ud af det med skærmfrekvensen?
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 16:44 #6
Tjek hvad den står til sådan:

start > kontrolpanel > skærm > indstillinger > advanceret > skærm.

Der står hvad skærmen bruger af hz.

Tjek evt dit grafikkort ikke trænger til at blive renset
Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:54 #7
jubiii
min storebor kom heldigvis hjem. han gjorde noget ved det der hz og det virkede.
mange tak

skal jeg stadig kigge efter støv?
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 16:57 #8
Hvis mit råd om hz hjalp så skal du ikke. Så skal du markere mit navn i boksen forneden til venstre og tryk på acceptere
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 16:58 #9
Godt vi fixede det uden du behøved eat sende noget ind :D
Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:58 #10
sådan mand.
huset det var netop noget med de hz der.
tak
Avatar billede kurta Nybegynder
01. februar 2006 - 16:59 #11
ja det har jeg ikke råd til med de nærrige forælder jeg har :-)
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 16:59 #12
Du er velkommen :D
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 09:24 #13
der er en elektrisk fejl i din monitor (har set den fejl før som monitor tekniker) og fejlen er at i nogle opløsninger ses fejlen og i andre gør den ikke, da der ind/ud kobles forskellige komponenter afhængigt af frekvens og opløsning. (fejlen forsvinder ikke ved at unddgå at bruge en opløsning hvor fejlen vises i, der er stadig en løs forbindelse i skærmen)
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 09:25 #14
en for høj frekvens ville få skærmen til at gå i blank, eller hvis den er så gammel at den ikke blanker signalet, så ville billedet rulle.
Avatar billede kurta Nybegynder
02. februar 2006 - 15:47 #15
hvad er det i siger ? skal min skærm repereres ? den har virket fint nok siden igår jeg spillede nfs hele aftnen. så er der vel ik nogen grund til at gøre mere
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 17:22 #16
kurta efter hvad du siger siger min erfaring som monitor tekniker at der er en løs forbindelse i din skærm, og løse forbindelser har det med at forkulle printet, og derved stiger brandfaren mange gange, jeg ville få kigget på skærmen hvis det var mig.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 17:26 #17
Sikke noget bavl SB.

Hans skærm virker uden al den hokus pokus du smider!

Stop nu med al den forvirrende snak. Hans skærm virker som den skal, så stop den mundbavl
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 19:06 #18
huset nu det er noget mundbavl, så forklarer du lige hvordan det kan være det kun er  engang imellem at skærmen flimrer i den opløsning ? Hvor mange skærme har du repareret ? (som tekniker) hvis det var pga for høj refresh rate, hvorfor flimrede den ikke hele tiden ? / hvorfor blankede den ikke billedet ? hvad er din tekniske baggrund for at kunne udtale dig om hvordan en skærm / tv fungerer på ? Hvor amnge monitorer med huller på størrelse med 2 kroner har du set ? (pga en løs forbindelse som har vokset sig større)
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:22 #19
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor meget tekniker du er, hans problem er løst, så hvorfor gøre det mere forvirrende med tom teknisk snak.

Din tekniske snak når ikke ind til mig, og tror godt du ved jeg ikke en en nygegynder indenfor dette område. Er igang med en teknisk udd, så dine smarte ord behøver du ikke bruge energi på at skrive.

For mig står det klart du 110% går efter point, og ikke efter at hjælpe brugeren.

Send den ind da den er defekt, og luk tråd ved at give mig point politikken har jeg gennemskuet!

Fact er, at problemet blev løst og opretter er tilfreds. Så hold inde med brandrisikoer og alverdens ulykker. Du er ikke den eneste på E der har viden.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. februar 2006 - 19:39 #20
huset.

Det kan da godt være at hans problem blev løst nu og her via en anden frekvens men problemet i skærmen er der jo stadig det ligger blot ubenyttet hen indtil man igen vælger den løsning. Det er blot sat i midlertidig bero.

hvis en skræm er delvis defekt vil jeg tro at der ikke går længe før div spændinger laver blå røg ud af den og så er man lige vidt ud over at man måske skal betale mere for en skærm end en repeartion.

min holdning er, det hjælper ikke at gemme noget under gulvtæppet det skal nok komme frem igen.

just my 2 cents
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:45 #21
Hvorfor male fanden på væggen. Synes din stil har forandret sig meget SB, og ikke til noget bedre. Det er IKKE ondt ment, men mere et venligt vink med en vognstang.

Det er fint du snakker teknisk til brugerne på E, hvis du synes det gavner mere end det skader, men teknisk snak kan jeg som fagmand intet bruge til.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 19:51 #22
huset ved godt min tekniske snak ikke når ind til dig, det er jo så bare ekstra trist at du udsætter andre for en unødvendig fare, pga du mener du har en så stor viden at du kan udtale dig på områder du ikke er udlært indenfor.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:54 #23
Hvorfor søren tilkalder du support?

Det ændre ikke ved min holdning. Siger ikke at din teorier ikke holde romkring det tekniske, men tror du hr og fr jensen får meget ud af du skriver.

"der er en elektrisk fejl i din monitor (har set den fejl før som monitor tekniker) og fejlen er at i nogle opløsninger ses fejlen og i andre gør den ikke, da der ind/ud kobles forskellige komponenter afhængigt af frekvens og opløsning."

Jeg forsøger at sige til dig, at du mangler jordforbindelse. Med det mener jeg du ikke hele tiden skal snakke ned til folk som de er nogle tåber SB. Du har en fin viden, men der er også en alm bruger som INTET fatter af tekniske begreber. Du burde da også vide jeg ikke er grøn på IT området.

Det virker på mig som du ofte bliver irriteret når du får afvist et svar. Dette kobler jeg sammen med iver efter point, og ikke iver efter at hjælpe en bruger. Men lad os nu holde denne diskution. Den gavner ingen. Jeg løste problemet, og påstår fejlen igen, så tager jeg den derfra!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 19:54 #24
huset hvis du ikke kan bruge teknisk snak til noget, er du ikke fagmand og bliver det aldrig.

Huset det er seriøst ikke at male fanden på væggen, men nevermind det er ikke min monitor og i værste tilfælde mit hjem der brænder ned, pga man ville spare et par hundrede kr.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 19:56 #25
huset dvs hvis monitor /hus brænder ned så er du den første til at erstatte det ?
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:57 #26
Kommentar: screem_brille

Ganske korrekt, men som snart uddannet datafagtekniker ved jeg en smule SB!

levithan--> Husk at bruge 3.6bar i dine dær på bilen ellers kan du risikere de springer i luften. Stop nu den morale snak. Det er den forkerte I forsøger at rakke ned.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:58 #27
Kommentar: screem_brille

Sikke da noget fis at lukke ud!!
Erstatter du de penge han bruger på at sende skærmen ind, og det så viser jeg den ikke fejler en skid?

Du griber efter strå som altid når du føler dig snydt!
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 19:59 #28
dær = dæk
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:00 #29
Snakker vi om skærme der flimre, så kan dette også skyldes et driver problem!

Men det ved I jo nok allerede ikke
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:02 #30
whatever huset, jeg har lavet 5-6000 monitorer, du har efter hvad jeg vurderer ikke lavet en eneste (baseret på dine udtalelser og den åbenlyse mangel på erfaring), om spørger så hellere vil tro på en der ingen erfaring har med at reparere monitorer /tv kontra en der har en solid viden, ja det må være op til spørger.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:03 #31
Et par citater!

Citat http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;309695

nVidia 40.72-skærmdriver
Når du spiller Zoo Tycoon, kan skærmen flimre i bunden. Dette problem er kendt i forbindelse med nVidia 40.72-skærmdriveren. Du løser problemet ved enten at opgradere til de nyeste nVidia-skærmdrivere eller nedgradere til 30.82-driveren.

Citat http://www.bstdanmark.dk/bstdk/pjecer/skaermarbejde/pj_kom03.htm

Skærmflimmer
Skærmbilledet på en edb-skærm opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet. Det er det der kaldes skærmens genopfriskningsfrekvens. Genopfriskningsfrekvensen angives i enheden hertz (Hz).
Hvis opdateringen foregår for langsom, vil du se det som flimmer på skærmen. Lovkravet til genopfriskningsfrekvens er på mindst 75 gange i sekundet (75Hz).
Din skærm kan godt flimre uden, at du umiddelbart kan registrere det med det blotte øje.
Test selv din skærm: fokuser på væggen bagved skærmen - kig ud af øjenkrogen - nu vil du kunne se, om der er flimmer

Hvis der er flimmer, kan du cheke genopfriskningsfrekvensen (skærmens opdateringshastighed). Alle nyere skærme kan uden problemer køre med over 75 Hz. Hvis du kan se flimmer på skærmen, er det sandsynligvis, fordi genopfriskningsfrekvensen er indstillet til en for lav værdi.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:04 #32
huset ja det kan det da, igen ser du bort fra det faktum at hvis man sender en for høj frekvens ud til en skærm blanker den for at beskytte horisontal / vertikal og PSU, at dette ikke er tilfældet her lader ikke til at have nogen betydning for dig.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:06 #33
"huset ja det kan det da, igen ser du bort fra det faktum at hvis man sender en for høj frekvens ud til en skærm blanker den for at beskytte horisontal / vertikal og PSU, at dette ikke er tilfældet her lader ikke til at have nogen betydning for dig."

Igen siger jeg, råb ikke vagt i gevær for bjørnen kommer SB.

"whatever huset, jeg har lavet 5-6000 monitorer," Gør det at du er verdens bedste problemløser?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. februar 2006 - 20:06 #34
huset

hvad er "dær"? noget man kan spise ;). nå du mener dæk senere i tråder.

jeg har ikke bil så det bekymre mig nu ikke.

jeg rakker ikke ned, elektriske ting skal man ikke spørge med er min holdning.

Det er da fint vi kan fortæller personen at man skal passe på kortslutninger hvis skærmen er på vej til de evige skærm marker.

Iøvrigt er du vist lige så points fixeret som alle andre herinde. hvad med at få dig et rigtigt job istedet for altid at overvåge herinde. :)
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:08 #35
huset hvor ser du at spørger spiller zoo tycoon ? på et nvidia kort med den driver ?

Vi kan godt snakke TV teknik, men du vil jo ikke høre noget teknisk, så undrer mig over du sender lige netop det der, det vil hr /fru jensen jo netop ikke sorstå noget af (eller er teknisk snak ok, når det er til din fordel ?)
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:10 #36
huset nej det at jeg har lavet 5-6000 monitorer, giver mig en ret stor viden om netop sådanne fejl her, og det er ekstremt sjældent at det faktisk bare er en driver, men hvis det faktisk er tilfældet at det er et nvidia kort, med den driver og i det spil han har problemer så giver jeg dig gerne en undskyldning (vi ser så lige bort fra at skærmen kun flimrer nogle gange)
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:11 #37
Kommentar: levithan
02/02-2006 20:06:56Hvis du passer dit så passer jeg mit ok!
Du deltager ikke i tråden, så stop dine kommentarer.

Bevis jeg tager fejl med den skærm og så skal jeg bukke i respekt. Indtil videre er det tomme tønder, men en masse teknisk snak jeg intet kan se er af relevans.
Ser jeg et blåt glimt på nattehimlen, så skal jeg nok tænke "hmm ham SB havde nok ret"

Men kunne også være du/I skulle indse ikke alt skal løses med lange tekniske forklaringer. Visse gange ligger løsninger lige foran snuden :D

Dette citat viser lidt af den fejlretning jeg foreslog gav pote ikke!

Citat http://www.bstdanmark.dk/bstdk/pjecer/skaermarbejde/pj_kom03.htm

Skærmflimmer
Skærmbilledet på en edb-skærm opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet. Det er det der kaldes skærmens genopfriskningsfrekvens. Genopfriskningsfrekvensen angives i enheden hertz (Hz).
Hvis opdateringen foregår for langsom, vil du se det som flimmer på skærmen. Lovkravet til genopfriskningsfrekvens er på mindst 75 gange i sekundet (75Hz).
Din skærm kan godt flimre uden, at du umiddelbart kan registrere det med det blotte øje.
Test selv din skærm: fokuser på væggen bagved skærmen - kig ud af øjenkrogen - nu vil du kunne se, om der er flimmer

Hvis der er flimmer, kan du cheke genopfriskningsfrekvensen (skærmens opdateringshastighed). Alle nyere skærme kan uden problemer køre med over 75 Hz. Hvis du kan se flimmer på skærmen, er det sandsynligvis, fordi genopfriskningsfrekvensen er indstillet til en for lav værdi.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:13 #38
"Kommentar: screem_brille

Nej SB, det var et eksemble på ikke skærm flimmer skyldes dybe tekniske problemer hvor der ind/ud kobles forskellige komponenter afhængigt af frekvens og opløsning som du fint skriver.

Nu gider jeg ikke spilde mere af min friaften på denne meningsløse diskution.

Beklager til opretter dette trak så langt ud. Det er min fejl
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:17 #39
huset det link du henviser til modsiger dig! du anbefalede spørger at sætte frekvensen NED, og i det link du henviser til står der at der sker nå¨r den er for lav, hvorfor anbefaler du ham at sætte den ned når du nu meener det er fordi den er for lav ?
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 20:23 #40
Tag dig nu forfanden sammen!!

Der kan sgu da være 10.000 årsager til skærm flimmer.
Du er totalt diskutions liderlig, og især når der går point forbi din snude.

Jeg har tabt alt for dig efterhåden SB, og det synes jeg for mit vedkommen er beklageligt da du virker venlig i mange tilfælde. Ved ikke hvor bristet skete, men synes du er vendt til noget jeg ikke længere bryder mig om. Det er du selvfølgelig kold over for, men sådan er det jo.

Skal jeg takke for dårlig karma på forhånd, men om ikke andet så husk at underskrive.

Kan ikke undksylde nok overfor opretter omkring denne meningsløse spam, men et eller andet sted var den faktisk relevant for tråden og tiltider holdt i en sobert sprog.

Fortsat god aften!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 20:32 #41
huset hvis jeg er SÅ point liderlig hvorfor er det så kun dig der har nævnt dem mange gange i det her spørgsmål ?

huset jeg underskriver altid min karma, og hvis du tvivler på det, så erj jeg skuffet over dig.
Avatar billede kurta Nybegynder
02. februar 2006 - 21:04 #42
Rolig nu venner. som sagt vikrer skærmen fint nok nu. da jeg fortalt min far at der måske var risiko for brand lovede han at tage den med på arbejde imorgen og få en til at kikke på den. så imorgen eftermiddag skal jeg nok skrive hvordan det gik.
Avatar billede kurta Nybegynder
03. februar 2006 - 15:57 #43
hej. nu er skærmen kommen hjem. ham manden der har kikket på den siger at den ikke fejler noget. selvom det er en gammel skærm kan den nemt holde nogen år stadig. ham manden sagde os at det godt kan være ens grafikort det er galt med når man ser fejl på skærmen. men det er der heldigvis garanti for.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2006 - 18:36 #44
What a surprise :D
Men SB mener nok stadig den er fefekt i dens kondensators når du logger ind og ud

Godt jeg løste dit problem så kurta.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2006 - 02:46 #45
nemlig folk der ikke repper skærme til daglig har en super stor viden, men pyt jeg gider ikke bruge meget mere tid på den her side, så du kan nu hygge dig og råde folk til hvad du vil lars. det har været hyggeligt ;)
Avatar billede huset Praktikant
04. februar 2006 - 07:59 #46
God vind fremover SB