Avatar billede allanrye Nybegynder
01. februar 2006 - 15:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af sitet aaweb.dk

Hey

Jeg har lige redesignet mit site.
Så jeg vil gerne høre jeres mening om designet, farverne, indholdet og hvad der ellers kan siges med ris og ros...

Jeg ved godt der er fejl i koderne ift w3.org på nuværende..

Sitet kan ses på http://www.aaweb.dk
Avatar billede louis_dk Nybegynder
01. februar 2006 - 16:15 #1
Din hjemmeside er flot. Tastaturloget oppe i toppen. Den røde gennemsigtige farve og det knappe design.
Avatar billede Six Nybegynder
01. februar 2006 - 16:23 #2
Din side er rigtig dejlig at se på, og den er stilren ikke mindst. Jeg synes absolut godt du kan være dette design bekendt. Jeg kan godt lide detaljen med markeringen af et valgt menupunkt. Nice work :D

Farverne spiller helt fint med hinanden, og dit tastatur i logoet fortæller jo allerede ved første øjekast, at det handler om IT.

Thumbs up herfra :D
Avatar billede allanrye Nybegynder
01. februar 2006 - 16:56 #3
Jeg kan jo kun sige tak for de rosende ord om sitet til jer begge to.

Allan Rye
Avatar billede domaz.dk Novice
01. februar 2006 - 23:07 #4
fin farve sammensætning i banneret men resten af siden er alt for hvid efter min smag ihvertfald...
Avatar billede radiohead Nybegynder
03. februar 2006 - 13:12 #5
Selvom spørgsmålet er lukket, vil jeg da også gerne give mit besyv med :)

Synes ligesom de andre at det hele spiller skide godt sammen. Fedt valg af farver, typgrafi osv!

Men... Når det nu er så fint, må man gå lidt ned i petitesser :)

1. Den "dottede" vertikale streg der deler spalterne på alle siderne er fin. Det er bare synd at den på reference-siden hopper lidt til højre.

2. "Hand-pointeren" der kommer frem i din kontakt-formular :)
Det første jeg tænker på, når den der hånd kommer frem, er at det er et link.

Flot side.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 13:33 #6
Jeg er enig med de andre, enkelt, flot og nemt at gå til.

En lille bemærkning til Radioheads ad 1.

I Firefox er det ikke kun dottene som skubber, men hele siden "Referencer" som rykker et skridt til venstre (ca. 3 mm). Når nu alt andet er så gennemført som det er, generer det  i hvert fald mit øje. Det vil formodentlig rette sig når du får valideret det sidste i.fht. w3.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. februar 2006 - 14:17 #7
Der er en STOR fejl på "Kontakt" siden, jeg kan klikke på "Send" knappen uden at skrive noget, jeg synes at du lave en validator, så hvis der ikke er skrevet noget, så kommer en fejl frem og skriver at man skal skrive noget i boksene.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
03. februar 2006 - 22:35 #8
Nu er jeg jo ikke nogen "ekspert", men vil alligevel lige komme med en kort kommentar. Jeg kan godt lide du har afrundede hjørner foroven, så det ikke er så "kasse agtig". Men hvad har de nederste hjørner i rammen gjort? Dem vil jeg foretrække at afrunde på samme måde som de øverste. Også for at "holde stilen".
M.V.H.  C-J
Avatar billede allanrye Nybegynder
04. februar 2006 - 14:44 #9
Endnu engang tak for rosen og de gode råd, de skal nok blive taget til efterretning næste gang den skal redesignes.
Har I nogle kommentarer ang. visningen af de forskellige sites under referencer, hvordan synes I det fungerer?

Nu bruger vant til at sætte spørgsmål på sitet, så hvordan fungere det med point? Hvordan giver jeg jer point? Eller kører det automatisk???

Allan Rye
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2006 - 14:57 #10
allanrye - du har allerede givet louis_dk point hehe :D

http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar <- der kan du læse hvordan det fungerer :D
Avatar billede allanrye Nybegynder
04. februar 2006 - 15:21 #11
Hej Fjappe
Jeg har været inde på linket og der står:
Det gør du ved at klikke på enten Accepter eller Afvis, det står lige over den boks hvor du skriver dine indlæg.

Men denne mulighed kan jeg ikke så på min skærm, er det fordi der kun er svaret som kommentarer, eller hvad gør jeg???
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2006 - 15:23 #12
Hvis der kun er kommentarer i spørgsmålet, har du ikke muligheden. Men i dette tilfælde er det fordi at du allerede har accepteret louis_dk's svar. Så betragtes spørgsmålet som lukket :D
Avatar billede allanrye Nybegynder
04. februar 2006 - 15:25 #13
Hmmm - hvad har jeg så af muligheder for at belønne dig og de andre??
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2006 - 15:28 #14
Når svaret er accepteret er kotumen at man opretter pointspørgsmål til dem du mener skal have point.

Kald dem f.eks. Point til <brugernavn> og så angiver du det antal point i det nye spørgsmål som brugeren skal tildeles.

Men for mit vedkommende behøves du ikke give point :D
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2006 - 15:28 #15
Ok dårligt formuleret. Men jeg håber du forstår hvad jeg mener, ellers spørger du bare :D
Avatar billede Per Frits Juniormester
08. februar 2006 - 15:29 #16
Hey.

Jeg vil da også gerne give mit besyv med....med elle uden point ;-)

Jeg synes det ser fint og overskueligt ud!
Jeg kan rigtig godt lide formatet og text størrelsen.

Men... ud fra et grafisk synspunkt...

- ville jeg droppe "Drop shadow" effekten på de ord der står i højre side; forside, webdesign osv. eller i det mindste gøre "distance" meget mindre, og ændre farven på skyggen til en mørkere nuance af din gennemgående farve.

- Jeg ville droppe det "." som konflikter med stregen i dit logo.

- Jeg ville tage billedet af tastaturet og sætte "saturation" til -100 (Ctrl+U i photoshop), og derefter lave en layerstyle, "color overlay" med farve #A03813 (blendmode, overlay), som er din gennemgående farve og dernæst give billedet en omgang "Gaussian blur" på 1,5 - 2,0. Det vil for det første give billedet en farve der er HELT i tråd med resten, og blur effekten ville gøre at fokus rammer teksten med det samme i stedet for billedet. Desuden synes JEG at det ser det mere "prof" ud med lidt blur :-)

Til sidst tror jeg du vinder noget ved at centrer det hele i browseren.
Masser af luft styrker overskueligheden, og får de enkelte elementer til fremstå bedre.

Det var vist det hele....ha ha :-)

Men som sagt i starten....rigtig fint!!

Per