Avatar billede jamman51 Nybegynder
01. februar 2006 - 14:31 Der er 11 kommentarer

createTextField med text fra fil på url

Hej. Jeg er ret ny med flash, har kun lavet helt simple ting. Men så nu har jeg indkøbt bogen Actionscript, og har iforvejen flash mx programmet.  Bogen ser god ud ; ) men det er godt nok svært.

Pt. Roder jeg med dette

_root.createTextField("mintext",1,50,50,200,100);
mintext.text = "det skal nok go du";

Det virker som det skal.
Nu vil jeg så godt have mit script til at hente en textfil på en url, hvordan kan jeg det ?
Filen hedder text.log

Filen text.log opdateres heletiden, kan jeg få scriptet til at følge med, så jeg hele tiden ser den nyeste text i mit mc.
Avatar billede maqhem Nybegynder
02. februar 2006 - 12:13 #1
ja du kan!
Avatar billede maqhem Nybegynder
02. februar 2006 - 12:14 #2
men for at jeg kan fortælle hvordan det gøres skal jeg have at vide, om filen ligger på samme domøne - gør den ikke bliver det jo nok en del sværer
Avatar billede jamman51 Nybegynder
02. februar 2006 - 21:32 #3
Det lyder spændene.
Ja det hele ligger på samme server, jeg kan også godt ligge min flash i samme mappe som selve log filen...

Det ville altså virklig skabe nogle muligheder hvis jeg får den kringlet.
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 15:46 #4
hvad indeholder filen text.log bladt andet?
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 15:48 #5
kunne du ikke eventuelt kigge lidt på dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/669705
Avatar billede jamman51 Nybegynder
03. februar 2006 - 16:37 #6
Det er ren text med linjeskift og æ ø å.

Som helt ny med flash, er det mig ikke muligt at rette det script du henviser til, så det passer til mig..

skal der bla. ikk indgå createTextField ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 19:44 #7
er det ikke muligt for dig at lave et actionscript om!?
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 19:46 #8
eller fordi du ikke kan overskue det?
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 19:52 #9
lav din log-fil således, at dens indhold er som følger:

&variabel1a=bla bla
&variabel2a=og noget mere ligegyldigt snak :)

&variabel2b=æøå er ikke alt for godt at benytte, men kan i visse sammenhænge godt du
&variabel2b=og lige lidt mere gejl - hvad skal vi nu skalle om?

er du med? er dette muligt?
Avatar billede jamman51 Nybegynder
03. februar 2006 - 22:21 #10
Hej maghem.  Jo et actionscript kan laves om det er jeg helt klar over, men som jeg skrev i mit første indlæg, er jeg ret ny på dette område, og har aldrig rodet med actionscript før, så ja, jeg kan ikke lige overskue at lave det script du henviser til om , så det passer til det jeg skal lave. Dit indlæg fra klokken 19:52:29 viser mig tydeligt at vi ikke snakker samme sprog. Jeg kan ikke få øje på din hjælp, og kan heller ikke forstå hvorfor du giver dig i kast med at svare, der er jo simpelthen ingen hjælp i det du skriver. Jeg kan dog se at du selv har fået hjælp her på siden omkring 80 gange, så jeg har da noget at se frem til.  Nå men ellers tak. sender du mig lige et svar.

Venligst  Lars
Avatar billede maqhem Nybegynder
11. februar 2006 - 00:02 #11
ja du må da meget undskylde at jeg da i det mindste forsøger at svare - at du så ikke formulerer, eller om jeg misforstår sker jo. Men hvis du ikke kan bruge min hjælp, eller en eller anden som har fået hjælp på eksperten selv også, ja så er jeg ikke din mand.
Detsuden ville det ikke være fair at svare og få point for at misforstå et spørgsmål, så snup pointsne selv og luk spørgsmålet!