Avatar billede sevensinz Nybegynder
01. februar 2006 - 12:57 Der er 8 kommentarer

Qtec S100. SMS funktion genkender ikke danske ord.

Jeg vil gerne have min Qtec S100 til at genkede de ord som jeg skriver i den på dansk. Lige nu står den kun på engelske og jeg kan ikke skifte sprog under setting, da dette felt under tools/language er markeret gråt, så jeg ikke kan trykke på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 13:04 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2006 - 13:02 #2
Desværre - der er ikke Dansk ordbog til S100´eren.

Det link John Stigers har lagt, er til dansk tasteturlayout - det var heller ikke med i de tidligere S100 modeller - men har været det i de seneste.

Men ordbogen findes altså ikke - og jeg har heller ikke fundet den som "3. parts" produkt. Desværre...
Avatar billede sevensinz Nybegynder
03. februar 2006 - 21:20 #3
Det er forkert Ole madsen. Jeg har nemlig haft DK genkendelse af ord den indbyggede SMS funktion, men efter en "hard reset" er den der ikke længere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2006 - 09:42 #4
Jammen hvis du finder ud af at få den slået til igen, har jeg et firma med adskellige af slagsen, som har haft forespurgt gennem Sonofon, og som har brugt MANGE timer på at opklare sagen - som ikke har fundet løsningen...

De forums jeg har været igennem på nettet siger samstemmende at det IKKE eksisterer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2006 - 10:05 #5
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/qteks100/qteks100.html
Der skrives der i anmeldelsen, at der ikke eksisterer dansk ordbog

Men omvendt er det da et par måneder siden jeg sidst søgte, og på denne side er der en masse gode ting:
http://www.mywindowsmobile.dk/page.php?m=1&c=0&recid=13

bl.a. links til firmware opdateringer - samt manualen. Hvis man i manualen søger på T9, angives der faktisk at danske ord er med (svagt formuleret, men sådan kan det tolkes...)

Så visse versioner af S100´eren har åbenbart.

Mit gæt er at det er et "add-on", som du har fået fjernet ved hard-reset´en.

Muligvis vil det hjælpe at lægge en af de opdaterede firmware versioner på (hvis der er en der passer specifikt til din, og det ellers er en nyere version...)

Men det er da lidt at gå ud fra..
Avatar billede sevensinz Nybegynder
04. februar 2006 - 18:43 #6
Tak for den grundige besvarelse. Jeg fandt selv ud af det, men synes du fortjæner point alligevel. Gå ind under options i din sms meneu (den options menu som fremkommer hvis du vil skifte mellem fx. block recognizer og phone pad.) Herinde kan du vælge sproget dansk under databaser.

Så simpelt som det åbentbart. :)
Avatar billede sevensinz Nybegynder
04. februar 2006 - 18:43 #7
make svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2006 - 22:50 #8
Jep - sådan er det på de smartphones jeg har mødt... - men åbenbart ikke på de S100´ere jeg har haft med at gøre...

Det er ikke en S110´er? - eller en anden variant?

Points - nix. Du fandt selv den gyldige løsning. Så vil jeg ikke have points...