Avatar billede coolkiss Nybegynder
01. februar 2006 - 12:08 Der er 4 kommentarer

Del billede op og saml det igen

Har lidt problemer med at finde en guide, da jeg ikke ved hvad det kaldes når et billede deles op, og samles igen, så forskellige sektioner af billedet fungerer som knapper. Hvordan deler man et billede op i pixels, og sætter dem sammen igen, så det ligner ét stort urørt billede?

Mvh.
CK
Avatar billede amikk Nybegynder
01. februar 2006 - 12:23 #1
Du skal søge på imagemap/imagemaps/image map osv

Se evt. http://www.html.dk/artikler/00024/
Avatar billede coolkiss Nybegynder
01. februar 2006 - 12:38 #2
Hvordan kombinerer jeg dette med java koder som image rollover? (hvor et nyt billede dukker frem, når man scroller over et område)
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 13:21 #3
Så skal du slice billedet, dvs. lave forskellige små billeder, som du kan udskifte !-)
Avatar billede amikk Nybegynder
03. februar 2006 - 21:19 #4
helt enig med roenving - det er javascripts du skal have fat i hvor du anvender onmouseover og onmouseout