Avatar billede huuba Nybegynder
01. februar 2006 - 12:01 Der er 4 kommentarer

tilgang til netværks drev

Først lidt forklaring!
hvis man på en maskine har nogle mappede drev til eksempelvis en server, så "kontrolleres"/checkes disse ved op start af computeren.

Jeg har et sted set at man kan vente med at dette check sker til man renfaktisk tilgår drevet. I mit tilfælle vil det være rigtig rigtig smart.

"no network connection is established until you try to access the drive"

Spørgsmål: hvordan/hvor sætter jeg denne option hvis den stadig findes??? gerne med et link til hvor jeg kan læse om det.

på forhånd tak for hjælpen!

Klaus
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 12:55 #1
Sådan søger du automatisk efter netværksmapper og -printere
Åbn Mappeindstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Mappeindstillinger
Marker afkrydsningsfeltet Søg automatisk efter netværksmapper og -printere under fanen Vis.
Bemærk!

Når du markerer denne indstilling, søger Windows automatisk efter delte mapper og printere på netværket. Alle fundne delte mapper og printere vises i Netværkssteder.

Så kan du jo regne ud hvordan det slås fra ;)
Avatar billede nva Praktikant
03. februar 2006 - 08:12 #2
Response?
Avatar billede huuba Nybegynder
03. februar 2006 - 12:49 #3
Sorry - var lige fraværende - jeg er ikke sikker på at det helt er det jeg leder efter men jeg tester det selvfølgelige af og vender tilbage.
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2006 - 11:49 #4
Response?