Avatar billede fuskeren Nybegynder
01. februar 2006 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tekst til lige højre- og venstremargin i notatfelt

Er det muligt at formater en større tekst i et NOTAT-felt så den justeres med en lige højre og venstremargin. Normalt er teksten kun venstre-justeret.
Avatar billede lordnelson Seniormester
01. februar 2006 - 12:18 #1
Du kan vælge
venstre, højre, centeret, eller fordel

fordel der fordeler den al tekst i feltets bredde

LN
Avatar billede fuskeren Nybegynder
01. februar 2006 - 13:29 #2
Hvordan vælges fordel
Avatar billede -anders- Juniormester
01. februar 2006 - 13:47 #3
Hvis du højreklikker på dit notatfelt i formens designvisning, og vælger egenskaber for feltet,er der under fanebladet Formtaer et stykke nede et punkt "Tesktretning", her kan du vælge fordel som LN forslår (access2003), jeg ved ikke om denne formatering er tilgængelig i lavere versioner.

På dette site www.makeiteasy.dk er der under menuen download/Access eks. et eks. der kan downloades. Dette eks. viser hvordan du kan formatere mere profesionelt i et notatfelt vha, at benytte en såkaldt RTF kontrol (activex kontrol), til formålet, dette kræver dog noget kode hvis man ønsker at benytte det. Prøv evt. at kikke på det.
Avatar billede fuskeren Nybegynder
03. februar 2006 - 13:44 #4
Tak for oplysninger jeg går strake igang.