Avatar billede drdal Nybegynder
01. februar 2006 - 11:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formater og installer OS 9

Hej MAC verden!

Jeg aner intet om MAC eller hvordan de virker, men jeg har fået fingre i en gammel PowerPC 6500/250 med OS 9.

Jeg vil nu,(for at prøve alt helt forfra) slette/formatere hele disken og installere OS 9 forfra, men hvordan gør man så lige det ?

Jeg har prøvet at køre installationen fra CD'en, men den har stadig alle filer og programmer efter genstart??

PS. Husk lige at jeg totalt noob! inden for MAC, men prof til PC'er
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. februar 2006 - 11:40 #1
Start op fra OS9 cd'en. Inden du begynder installationen, så åbn cd'en og find programmet "Diskværktøj". Dér kan du formatere harddisken inden du starter. Når det er gjort, så kører du installationen som du plejer.
Avatar billede drdal Nybegynder
01. februar 2006 - 11:51 #2
Hvordan for jeg den til at starte fra cd'en?

Jeg har fundet diskværktæj eller på min "drive setup", men her skriver den:

"Cannot initialize the startup disk"

??

så nemt slipper du ikke :D
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. februar 2006 - 12:25 #3
Put cd'en i cdrom drevet, genstart mac'en, og hold C nede under opstarten, indtil mac'en er bootet op.

Alternativt kan du gå op i æblemenuen, vælge kontrolpaneler og startdisk, og her vælge cd'en og trykke "start igen".
Avatar billede drdal Nybegynder
01. februar 2006 - 12:33 #4
Tak for det! det var lige det med C knappen jeg savnede!
Avatar billede drdal Nybegynder
01. februar 2006 - 12:34 #5
:D