Avatar billede choko_kex Nybegynder
01. februar 2006 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Told og skat - ved at købe over nettet

skal købe noget fra usa men varen koster ca 120$ og fragt 40$ men ved intet om told og skat så håber der er en der kan hjælpe mig med om jeg skal betale noget og hvis ja hvormeget
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 11:33 #1
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 11:40 #2
Måske kan du finde mere her: http://www.startguiden.dk/drift_handel_told
Avatar billede choko_kex Nybegynder
01. februar 2006 - 11:46 #3
syntes ikke helt jeg kan finde noget da jeg ikke har firma og der der skal købes ikke er elektronisk
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. februar 2006 - 13:23 #4
Du skal formentlig betale moms af varens værdi, og muligvis en toldsats oven i, afhængig af hvilken type vare der er tale om.

Uanset hvad, så prøv at ringe til SKAT på 7222 1818. Jeg snakkede selv med dem, for at finde ud af hvor meget jeg præcis skulle betale for at få noget kunst hjem fra Indien, og de var yderst hjælpsomme med at finde de rigtige oplysninger til mig.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 18:43 #5
har søgt lidt på www.amino.dk en side for iværksættere mv. Der refereres altid til www.skat.dk som spotgun siger, da der kan være forskellige satser alt efter varer mv.
Så ring og få det rigtige oplyst...