Avatar billede xneox Nybegynder
31. januar 2006 - 21:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

psu. hvor meget power skal jeg bruge

Jeg skal til og sætte en fileserver op.
Så var dewt jo lige jeg kom til og tænke på hvor kraftig en psu jeg skal bruge?

Der kommer til at side ca 9 diske i, alm mb med en p4 2ghz, agp grafik, dvd og floppy.

btw. er det ikke raid 5 der giver både lidt sikkerhed og samler til et stort drev?
Og betyder det noget i raid 5 om hd er samme størelse?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2006 - 01:41 #2
RAID 5 mister ikke data hvis der ryger en disk, men det koster lidt i performance

og ja 3 x 120 GB bliver til 240 GB

umiddelbart vil jeg mene at alle diske skal være helt ens - sådan plejer
det at være, men nærlæs din RAID controller manual
Avatar billede xneox Nybegynder
01. februar 2006 - 11:34 #3
ok. tak for info..

Men jeg kan ikke kigge i manual da jeg ikke har købt RAID controler endnu. men men mon ikke jeg selv kan finde et eller andet sted hvor jeg kan finde ud af det. Eller så kan jeg jo oprette et nyt spørgsmål her inde et sted der faktisk har en del mere med RAAID at gøre end denne kategori :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2006 - 03:15 #4
regn med at de skal vaere ens
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 02:36 #5
ok