Avatar billede foxladi Nybegynder
31. januar 2006 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Menu kryber under reklame i Opera

Jeg er i gang med at lave min hjemmeside om, og blandt andet bruger jeg Eric Meyers metode til at lave dropdown-menu udelukkende med css.

Naturligvis skal der lidt ekstra til, for at IE kan gøre det, den bliver bedt om, men det er klaret.

Til gengæld har jeg problemer i Opera.

Under menuen har jeg to billeder i en tabel, og under disse to billeder har jeg en Google Adsense-reklame.

Når jeg klikker på menuen, kommer dele af den frem under Adsense-reklamen i Opera.

Jeg har forsøgt mig med Z-index, men uden held.

Hvilke andre muligheder er der?

Siden findes her: http://www.tips-og-tricks.com/test

(P.S. Tag ikke hensyn til, at nogle af teksterne evt. overlapper overskrifterne længere nede. Det skyldes, at de tidligere tekster i databasen ikke indeholde p-tags. Jeg er ved at lave det om, men tager dem 30-40 stykker ad gangen.)
Avatar billede stich Nybegynder
01. februar 2006 - 07:17 #1
Hmm, virker fint i Opera 9 preview.
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 13:58 #2
Tjah, adsense indsætter åbenbart en iframe, så det kan blive lidt svært ...

-- men framen har navnet google_ads_frame, så du kan da forsøge at gøre noget ved den !-)

-- og der er ingen z-index på noget af det, der er inde i den iframe !o]
Avatar billede stich Nybegynder
01. februar 2006 - 15:02 #3
Hvis intet andet fungerer, kan du måske lave en ekstern side og hente den ind i et object-element!? Kan dog ikke anbefales til IE (og generelt er deres anbefalede metode at foretrække pga. adsense-algoritmen), så du må lave lidt browsersniffing.
Avatar billede foxladi Nybegynder
06. februar 2006 - 18:05 #4
Hej Roenving
Tak for kommentar.

Nej, jeg fjernede z-index igen, da det ikke virkede. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved en iframe, men ifølge Stich er der ingen problemer i Opera 9, så ... ahem ... jeg lader den være. Så vigtigt er det ikke, at det virker i alle browsere. Og jeg har værre problemer med min blog i IE, så det må jeg vist se på først. Bloggen validerer ikke pga. nogle UTF-8-problemer, som jeg skal have set på, så jeg kan ikke engang sige: Pyt! Brug en rigtig browser ;-)
Avatar billede foxladi Nybegynder
06. februar 2006 - 18:06 #5
Hej Stich
Tak for svar.

Det løser ganske vist ikke problemet, men til gengæld får det mig til at droppe det, så ... Helt fint i hvert fald.
Avatar billede stich Nybegynder
06. februar 2006 - 20:09 #6
Okay, men du bør dog nok lige tjekke om Opera 9 kommer indenfor overskuelig fremtid...
Smid blot selv et svar så, og accepter det. :-)
Avatar billede foxladi Nybegynder
06. februar 2006 - 20:15 #7
Hov, jeg havde accepteret dit svar. Noget må være gået galt. Jeg prøver igen.