Avatar billede trekkies Juniormester
31. januar 2006 - 17:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bedste sted af lære Layout

Hej

Jeg er ikke god til design, hvilket også kan ses på min hjemmeside:
http://www.darkskies.dk/

Jeg får nyhedsbreve fra Libris, og så at de udgiver et hæfte om layout:
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_Produkt.asp?ISBN=87-7843-724-5

Vil det være et godt sted at lære om det, eller kan jeg lære det andre steder?

Jeg vil lære om layout på websider og senere i programmer, da jeg er ved at lave et program.
Avatar billede danielic Nybegynder
31. januar 2006 - 18:30 #1
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men prøv

www.html.dk/tutorials/css

Der er noget med z-index: ;

Jeg forstår dit layout spørgsmål sådan at du vil lave En side hvor der ligger en side oven på...

MvH Daniel...
Avatar billede trekkies Juniormester
31. januar 2006 - 19:11 #2
Jeg vil lære om billeder, logoer, farve sammensætninger o.s.v.

Jeg kender alt til css :)
Avatar billede trekkies Juniormester
31. januar 2006 - 22:47 #3
Hvis du vil have eksempler, så er der dette site:
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp

Jeg tænker på knapperne, menuen, og de forskellige billeder, f.eks.
http://www.edbpriser.dk/images/header/header_pil1.gif
http://www.edbpriser.dk/images/fane/site_1_on.gif
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. februar 2006 - 10:45 #4
www.grafisk-litteratur.dk !!!!
"Grundbog i grafisk design"
Og "Smukkere grafisk design"

De har også nogle web bøger. Feks "Stram op på dine websider"

De fleste af deres bøger kan lånes på biblioteket.
Men de er heller ikke så dyre at købe :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. februar 2006 - 10:47 #5
Men jeg kan også anbefale Robin Williams' bøger!
Avatar billede trekkies Juniormester
02. februar 2006 - 18:52 #6
Bøgerne: "Grundbog i grafisk design" og "Stram op på dine websider" ser spændende ud, vil prøve at låne dem på biblioteket.

Vender tilbage senere :)
Avatar billede trekkies Juniormester
16. februar 2006 - 21:53 #7
Jeg har nu lånt bøgerne på biblioteket og set dem igennem, de er gode, mange tak for hjælpen :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. februar 2006 - 22:12 #8
Var så lidt.
Jeg kan også anbefale nogle bøger fra Ilex press.
http://www.ilex-press.com/publishing/home.php
Ikke alle deres bøger er nye, er har vist ikke alle så høj standard -- så vidt jeg kan fornemme.
Men jeg har selv "The complete guide to colour" fra dem. Og den er jeg meget glad for.

Jeg tænkte også på en specifik web-bog fra dem, men kan ikke lige finde den..
Er vist også stødt ind i nogle af deres bøger på biblioteket.
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. februar 2006 - 22:13 #9
Før omtalte web-bog har jeg vist læst i en dansk oversættelse.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. februar 2006 - 15:28 #10
Jeg kigger på sitet i næste uge, mange tak for hjælpen :)
Avatar billede cantagallo Nybegynder
22. februar 2006 - 08:11 #11
har du mon en rimelig baggrundsviden indenfor at lave hjemmesider, (montage) ? og er du photoshop/illustrator bruger?
Avatar billede trekkies Juniormester
22. februar 2006 - 08:56 #12
Jeg synes selv at jeg ved en del om at lave hjemmesider, men det er bare det grafiske som jeg ikke er god til.
Jeg bruger Photoshop 7.0, men har også Paint Shop Pro 7.0
Avatar billede cantagallo Nybegynder
22. februar 2006 - 12:31 #13
ok, det er også en stor verden.. jeg er netop lige blevet færdiguddannet som mediegrafiker, og der er design en stor del af uddannelsen. hvis du har tænkt på at modtage noget undervisning på området kan jeg måske være behjælpelig..
Avatar billede trekkies Juniormester
22. februar 2006 - 16:38 #14
Tak for det, men jeg har ikke tid her den første uge, men jeg vender tilbage senere i næste uge.