Avatar billede stinkfoot Nybegynder
31. januar 2006 - 16:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overgreb via SKYPE

hej
min firewall har issues med SKYPE
men KAN Skype overhovedet bruges til at hacke, cracke, exploite, og så videre...?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
31. januar 2006 - 17:02 #1
Kun i samme grad som et hvilket som helst andet program der har adgang til nettet. Der er ikke noget at være bange for med Skype, du kan fint lade det gå igennem din firewall.
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:04 #2
Ja skype kan godt bruges til at cracke, osv. Det kan ske ved hjælp af en keylogger eller en orm..
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
31. januar 2006 - 17:05 #3
Ok, det lyder fint, tak;-)
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:06 #4
Men vis du har beskyttet dig med opdatering af Anti programmerne så burde du være sikker.. ;D
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:07 #5
Stinkfoot du har vist et spørgsmål åbent :

http://www.eksperten.dk/spm/683294
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
31. januar 2006 - 17:07 #6
altså det lyder fint med at det ikke er værre end fx en browser eller MSN
ikke så fint at man kan keylogge, men det skal min wall nok snape op den er rimelig hidsig den nye jeg lige har smidt på (panda2006)
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:10 #7
med den rigtige orm kan skype være ligesom MSN.. så der er regelmæssig ingen forskel mellem de to..
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
31. januar 2006 - 17:11 #8
fazil-- ja det er fordi jeg ikke er 100% afklaret med det, MWAW lukker stadig ned
jeg har tilgengæld hentet 2 håndfulde gratis scanere og det der ligner, de kører allesammen fint og finder ikke noget, men det bekymrer mig stadig at MWAW ikke virker, eller crasher (eller bliver crashet som er det jeg gruede for)
(heller ikke med ny download af MWAW.exe virker, stopper samme sted hvergang)
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:13 #9
Stinkfoot så skriv det derinde.. ;D .. jeg har en ny løsning så.. bare skriv derinde i det gamle spørgsmål.. troede du havde glemt det efter ikke at have fået svar.. ;D
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:29 #10
Der.. nu har jeg lagt nye instrukser.. :D