Avatar billede macedk Nybegynder
31. januar 2006 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fujitsu bærbar død bios Hjælp ønskes

Hej alle.

maskine: fujitsu amilo a7620 amd (via chipset tror jeg).

Efter en fejlet bios opdat. er den helt død. Ingen lys eller andet der viser der kommer strøm på bærbar.

Forklaring: bios opdat. fejler. pc fryser helt. Piller batteri ud for at overhovedet at kunne slukke den. Der er lys i strømforsynings boxen.

Jeg regner med at en ny eller en reflash af min bios externt kan være løsningen, men Bios-flash.dk har lukket og det lader til at han var den billigeste.

Fujitsu vil skifte bundkort for ca. 3500 kr. hehe.

Et spørgsmål: Jeg har et gammelt asus atx bundkort med den samme type bios chip. Kan man sætte den i og prøve at flashe den ? Hvis jeg bare kan få liv i den :).

Reset af cmos er prøvet + forskellige "hold den knap nede og tænd" osv.Har haft cmos batt ude af bærbar.

Er der andet der er gået galt siden den slet ikke vil tænde eller er der kontrolleret af bios?

Er der andre der flasher til en rimelig pris ?
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 15:52 #1
det er ekstremt sjældent at bios kredse på værbare er DIL kredse (altså som på alm stationære) pga pladsen, de er oftes SMD monterede og du kan derfor ikke lodde den ud og flaske den og montere den igen, du skal have fat i en anden EE2Prom som man flasher og derefter lodder i.
Avatar billede macedk Nybegynder
31. januar 2006 - 16:03 #2
det er begge plcc chips.
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 16:17 #3
i sokkel ? hvis ja så burde det ikke være et problem at få den flashet og så tilbage igen, er de loddet skal det gøres som jeg skrev i første post.

Ps når man lægger et svar betyder det at man mener / ved det er løsningen, så som spørger skal man næsten altid kun lægge besvarelser som kommentar og ikke svar
Avatar billede macedk Nybegynder
31. januar 2006 - 16:27 #4
Ja til sokkel. :). Ups havde vist ikke lige set den radio button sorry :(.

Men kan jeg tage den jeg har fra det gamle bundkort (atx også i sokkel) og sætte i den bærbar ? Tænker hvis der er liv kan jeg muligvis flashe den fra det gamle bundkort i den bærbare? Er bare bange at det er forskel i noget elektrisk og brænde det hele af :)
Avatar billede macedk Nybegynder
31. januar 2006 - 16:28 #5
doh gjorde det igen :(
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 21:27 #6
Har prøvet at bytte bioschip mellem et P4C800-Deluxe og et P4C800. Gik ikke godt kan jeg fortælle dig :(

Men det burde da stadig være muligt at reflashe bios'en. Tag kontakt til dit bundkorts fabrikant. Har før fået flashet min bioschip ved at sende den ind til dem, og gav ikke noget for det. Mener det var et Asus board.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:32 #7
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede macedk Nybegynder
08. februar 2007 - 12:46 #8
Nej tak :)

Fik den flashet hos www.bios-flash.dk

Fujitsu-siemens tilbud, var at skifte bundkort. Pris ca. 3000.- kr.
Det takkede jeg pænt nej til :).

Ps. er slet ikke inde i dette forum system så håber i kan bære over med min point givning.