Avatar billede jens_32 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mapning af drev ved logon

Jeg har skrevet følgende i en .bat fil som kaldes af brugeren ved opstart:

netuse x: \\master\drev x
netuse y: \\master\drev y
netuse z: \\master\drev z

Men drevene mappes ikke op.... hvad mangler jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 15:38 #1
NET USE y: \\fil-srv\Finished-Drivers (bemærk det er UDEN mellemrum i share navnet)
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 15:38 #2
og ikke netuse men net use
Avatar billede jens_32 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:52 #3
Jeg havde også skrevet net use... sorry.

Men jeg har delt mapperne under ovenstående share.... altså med mellemrum.
Må der ikke være det?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:58 #4
Det virker stadig ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 16:04 #5
har du prøvet at lave kommandoen i en command prompt så du kan få en ide om hvor det går galt ? (og nej en bat fil må ikke indeholde navne med mellemrum, så skal de angives i "" men lav en mappe kaldet test, og test med den først for det jeg skrev virker, mine klienter får da uden problemer mappet de drev jeg har angivet i mit login script ;) )
Avatar billede morhan Novice
31. januar 2006 - 16:05 #6
hvis du vil have mellemrum i sharenavnet, skal du bruge "gåseøjne"

net use x: "\\master\drev x"
Avatar billede jens_32 Nybegynder
31. januar 2006 - 16:22 #7
Nu skriver jeg net use x: \\master\drevX.

Virker ikke... er det fordi at scriptet ligger et forkert sted?

Jeg har lagt det under
Windows\SysVol\Domain\Scripts og
Windows\SysVol\SysVol\Scripts.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
31. januar 2006 - 16:27 #8
Oven over de tre net use skriver jeg iøvrigt følgende:

\\Master\Clients\Setup\setup.exe /s Master
Avatar billede bigbird Nybegynder
01. februar 2006 - 09:30 #9
Prøv at afvikle det fra en cmd prompt først.
Det er nemmere end at afvikle login script hele tiden,og der kan det også være at du kan se hvad fejlen er,om det er en access eller forkert sti eller hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 13:54 #10
Måske afspejler din kommando ikke den sti som mappen har i netværket? Prøv at skrive \\master\detønskededrev i en InternetExplorer eller Denne Computer i adresse listen, og se om det overhovedet er rigtig. Prøv så at køre kommandoen i cmd.exe (commando promt) så kan den også fortælle dig hvad der er galt.
Avatar billede mysund Nybegynder
04. februar 2006 - 17:47 #11
Hej

Du kan i kommandopropten skrive net view \\servernavn
Så vil en liste med synlige shares dukke op.

Hvis det er et problem med rettigheder til disse shares, kan du chekke flg. muligheder

1) I en kommandoprompt:
net use x: "\\servernavn\sharenavn" /user:domænenavn\username
eller net use x: "\\servernavn\sharenavn" /user:username
desuden prøv: ping servernavn

2) i adresse linjen i stifinder \\servernavn\sharenavn

skriv evt. tilbage med resultat
Mysund