Avatar billede gismo999 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny pc er dette ok

Hej eksperter nu er det nu så skal der opdateres igen, igen, har kigget på følgende og kunne så godt lige tænke mig at høre om der er noget jeg lige skal tænke over.

Det eneste jeg lige kan se som et muligt prøblem er at strømforsyningen kun er på 300watt men er det noget problem eller er det nok til dette, da jeg ikke skal have andet i end en dvd-brænder ud over følgende.

ASUS A8N-SLI Premium            1148
ASUS Extreme N7800GT/2DHTV        2330
Western Digital Caviar SE16 WD2500KS    727
AOpen QF 50C 300w            356
AMD Athlon 64 3200+ box            1185
Corsair Value Select 2x512 pc 3200    748
Avatar billede gismo999 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:04 #1
hvis der er nogen der kænder til et sted der kan slå disse priser så skriv endelig og så lover jeg yderlige 200 point til den der kan det.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 15:13 #2
hmm edbpriser.dk er vel stedet.
Desuden må du maksimalt give 200 points for et spørgsmål.
Avatar billede gismo999 Nybegynder
31. januar 2006 - 15:43 #3
ja og de 200 bliver self også givet i en anden tråd
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 20:44 #4
Bundkortet er et udemærket kort, og grafikkortet er heller ikke at klage over. Det eneste jeg virkelig kan bide skeer i, er dit valg af ram og psu. Nu tænker jeg selvfølgelig på hvordan jeg selv ville have det, for du har ingen steder beskrevet hvad du forventer af maskinen.

Psuen er simpelthen bare ikke kraftig nok til et AMD64 System. Disse CPU'er er de store strømslugere på markedet, desværre. Antec Truepower har jeg selv personlig gode erfaringer med. En 380w skulle nok lige kunne klare presset fra det nævnte system.

Ram: For det første, havde jeg nok taget 2gb hvis det skal være valueram. Men mit personlige valg ville have været at købe 1gb Corsair XMS, Kingston HyperX, OCZ, G.Skill, A-DATA Vitesta, GeIL, Mushkin. Alle gode typer ram, de 2 sidstnævnte er jeg dog ikke selv superglad for, men har dog hørt godt om dem. Hvis du vil være stensikker på at få noget som altid vil være klippestabilt og hurtigt, så tag Kingston's. De er bedst til prisen ift. de andre mærker IMO. Når der så er gået et halvt års tid, så kan det være du får lyst til endnu 1gb(Du får måske brug for det). Så tager du bare en stang hurtige igen ;)

Så derfor synes jeg det ville være dumt at købe 1/2gb Valueram, når du til sidst indser det nok havde været bedre med dem der kører lidt stærkere og med færre cycles.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. januar 2006 - 20:50 #5
det ser fint ud, men jeg tror at 300W PSU ville være for lidt, især med et 7800 GT !
jeg foreslår du vælger en af de to her:
http://www.tweakup.dk/article/714/dk/
eller http://www.tweakup.dk/article/708/dk/

jeg ville tage den første da den er størst og sejest + der følger en værktøjskasse med ++ at jeg har den og den er vildt sej! du skal ikke tage den anden bare fordi den er lydløs, for tro mig, du kan ikke høre denne heller (18 dba)

Chill Innovation's PSU'er er ganske gode, men de har et hvis rygte om at brænde motherboardene af :S
jeg har ikke prøvet det selv (heldigvis) men jeg hører det rundt omkring
Avatar billede gismo999 Nybegynder
01. februar 2006 - 13:23 #6
hej ja jeg tænkte nok at den 300w ikke var nok he he

Når men jeg har kigget lidt rundt og fandt denne, som jeg så kan skifte blæsere i da jeg har nogen meget støgsvage liggende. Den koster 240, syntes at 700 for en Strømforsyning er lidt peberet.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21276&Anmeldelse=true&Showreview=1478

Zuljin ja jeg havde også tænkt mig at købe Corsair XMS 1 gb fik bare ikke skrevet rigtig da jeg lavede det kan jeg se, sorry at du har lavet så meget arbejde fordi jeg har skrevet forkert :-)
Men som du siger kan det godt være at jeg skulle tage 2 gb, men jeg starter lige med 1 gb.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. februar 2006 - 13:30 #7
jo den psu du nævner er fin nok, jeg har selv haft den.
den larmer en del, så det er nok en god ide at skifte kølerne
Læg mærke til at blæseren skal have en 3-pin udgang!