Avatar billede sakra-blq Nybegynder
31. januar 2006 - 14:41 Der er 6 kommentarer

Min ven startede sin computer uden Prossesor køler.

Haaarj min kammerat startede sin spand uden prossesor køler og så kom den med et langt Biiiiip er det så tegn på han har brandt den a.. han kan sagens starte den efter men den står bare og biiiip'ere?

Håber nogle kan hjælpe..
Avatar billede boxer Nybegynder
31. januar 2006 - 15:00 #1
I skal nok have fat i en ny CPU. Den holder nemlig ikke længe uden køler - desværre :o/
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2006 - 15:01 #2
Nej sikkert ikke. Prosessoren har en sikring der er slået fra. Sæt køler på, og
start op igen. Så kører den sandsynligvis.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2006 - 15:05 #3
Ps. Hvis I, uden held, har prøvet med køler, så prøv at tage 220V stikket fra i
et par minutter.
31. januar 2006 - 15:08 #4
Enig med gotfred.
Intel CPU: Hvis der ikke er noget software, der lukker maskinen ned (slukker), og hvis BIOS heller ikke gør det, så vil cpu'en i sidste ende selv lukke ned for at beskytte sig selv.

AMD: de tidlige AMD, havde ry for at de bare ville køre videre, indtil de brændte af.
Så vidt jeg ved, vil de også lukke ned.

Som gotfred skriver: vent til den har kølet ned . Sæt køler på, og så skulle den køre igen.

PS. under rep af en PC, med en Intel, gjorde jeg det med vilje.
Avatar billede sakra-blq Nybegynder
31. januar 2006 - 15:11 #5
Iorden bare jeg ville ikke gå ud og købe en intel køler hvis den var brut sammen:)
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 20:48 #6
Er det en p4 kan du være helt rolig. Ingen skade sket. Isåfald har der i forvejen været en skade på cpu'en fra fabrikken af.