Avatar billede petras Nybegynder
31. januar 2006 - 13:58 Der er 8 kommentarer

Media Center pc på kontoret

Jeg har netop "fået" en Media Center PC igennem mit arbejde.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF25a/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12317414.html

Den er i "alm." kabinet og ikke speciel pæn at have stående i stuen. Er der en mulighed for at placere den på kontoret og stadig have adgang via fjernbetjening til denne?
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. januar 2006 - 14:02 #1
Hvis ir-øjet til at modtage fjernbetjeningens tryk er til at sætte i usb porten, kan du jo lavet et forlænger kabel fra kontoret og ind i stuen..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2006 - 14:14 #2
Der findes IR sender du kan flytte signalet med. Du skal vel også have Billed og Lyd med ind i stuen!
Avatar billede petras Nybegynder
03. februar 2006 - 22:26 #3
Billede og lyd med ind i stuen...

James t dk - du har ret. Det havde jeg lige glemt. Altså ikke en opgave der er ligetil?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 09:10 #4
Jo der findes trådløse løsninger, philips har blandt andet en der tager billede, lyd og IR signaler. Har senest set en sådan i et bilka blad.
Avatar billede petras Nybegynder
05. februar 2006 - 18:10 #5
Ved du hvad denne løsning fra Phillips hedder? Det lyder særdeles spændende. Nogle der har erfaringer med Amitech´s HomeLink?
Avatar billede petras Nybegynder
05. februar 2006 - 21:15 #7
Har set denne og har søgt på meget andet bl.a. Media Center Extender´e på Microsofts hjemmeside. Her er løsninger med bl.a. routere fra LinkSys som kan sende signalerne, men også en Xbox kan gøre tricket. Se her

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/setup/default.mspx
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2006 - 05:50 #8
Det du skal huske med den løsning du ender med er om der medføre IR signalerne fra din fjernbetjening, ellers skal du ud og have en anden fjernbetjening.