Avatar billede jesusjoe Nybegynder
31. januar 2006 - 12:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RAM-blokke

Jeg har 2X512 DDR ram i min maskine, og vil gerne købe en 1GB blok til det tredje slot (jeg har 4 slots på bundkortet). Men er det bedre at købe 2X512 i stedet for 1X1024?
Jeg spørger fordi at min ram jo vist køre 800 hz. Men hvis jeg så smider en enkelt blok mere i, kører den så 400hz i stedet?
Avatar billede praetorian Nybegynder
31. januar 2006 - 12:36 #1
Det hele kommer an på om din maskine kører dine ram som Dual eller Single channel. Kører du dualchannel så vil du miste noget performance ved bare at "tæske" en 1024 blok i.
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
31. januar 2006 - 13:31 #2
Den kører Dual Channel. Det vil sige jeg får mest ud af at købe 2X512, da den så stadig kan køre dual, ikk?