Avatar billede omansf Nybegynder
31. januar 2006 - 09:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Builde på serveren

Hejsa
Jeg har en stor løsning liggende på en server der kun kan tilgåes via nettet
Når jeg har rettet nogle ting i mit udviklingsmiljø vil jeg gerne kunne nøjes med at flytte de ting der er rettelser i og så builde det på serveren. Er der nogen der kan guide mig til hvordan dette gøres?

På forhånd tak
Avatar billede erhardsendk Nybegynder
31. januar 2006 - 09:23 #1
Hvis du bruger ASP.Net 2.0 kan jo nøjes med at flytte filerne (fx .aspx og .aspx.cs) op - så compiles de inden brug :-)
Avatar billede omansf Nybegynder
31. januar 2006 - 11:27 #2
Det gør jeg ikke - det er asp.net 1.1
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2006 - 22:38 #3
hvad er det for et problem du sidder med? - du skal vel bygge det på en eller anden udviklingsmaskine inden du distribuerer det under alle omstændigheder.
såh... er det et issue om du distribuerer 5 eller 30 filer efter en opdatering på udviklingsmiljøet?
(der er for øvrigt flere måder at addressere den slags på, men jeg er ikke helt med på hvad det er der skaber problemer).
mvh
Avatar billede omansf Nybegynder
03. februar 2006 - 21:16 #4
Der arbejdes på forskellige områder af løsningen. Derfor er det nødvendigt at kunne kontrollere hvad der buildes.
Eks. retter jeg pga. fejl 2 cs filer i dag. Samtidig er mine kollegaer i gang med at udvikle en ny del et andet sted i systemet. Jeg vil ikke have deres med op på serveren men kan ikke undgå det da jeg skal builde hele løsningen.
Det jeg gerne vil er at flytte mine 2 cs filer op på serveren og builde løsningen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. februar 2006 - 10:40 #5
det lyder som om i skal se at få gang i et værktøj til at holde styr på jeres kildekode... jeg kan ikke se andet end at den model du nævner vil give jeg problemer.

men anyway.... visual studio eksekverer bare kommandolinieværktøjer i forbindelse med en build.
jeg tror egentlig det nemmeste for dig vil være at kigge i output-vinduet... der bliver der skrevet hvad der bliver udført når du builder (så kan du bare kopierer kaldet derfra, og fyre den kommando af på den maskine hvor du vil builde).

mvh
Avatar billede omansf Nybegynder
04. februar 2006 - 13:04 #6
Vi har gang i noget source safe og det kunne måske være en løsning at have en maskine hvorpå jeg henter de filer fra repository jeg vil opdatere i drift, kompilerer og uploader...
ok men skal visual studio så ikke være installeret på den computer hvor jeg vil kompilere? Har ikke en VS.NET licens til vores server - og vil helst ikke være nødsaget til at købe en ekstra.
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. februar 2006 - 13:07 #7
bemeldte kommandolinierværktøjer følger med frameworket - så de er gratis, og en visual studio licens er ikke nødvendig.
mvh
Avatar billede omansf Nybegynder
04. februar 2006 - 13:18 #8
Jamen det er jo perfekt. Det var lige med at finde ud af at SDK skulle installeres inden jeg fik adgang til command line compiling. Tusind tak for hjælpen snepnet. Smid lige et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. februar 2006 - 13:22 #9
var så lidt.
et svar kommer her :o)
mvh