Avatar billede bobbedude Nybegynder
31. januar 2006 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min server er gået kold

min server er geninstalleret men jeg fik ikke lavet en dump fil af min database men jeg har den original mappe MySQL som indeholder filerne med min database.

Hvordan får jeg den op at kører igen. Den gamle MySql server var 4.1 men den nye er 5.0
Avatar billede erhardsendk Nybegynder
31. januar 2006 - 09:14 #1
Hvilket O/S kører maskinen? Linux? FreeBSD?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
31. januar 2006 - 09:15 #2
windows 2003 den gamle kørte 2000
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 10:51 #3
Dine data skal ligge i Mysql mappen i undermappen DATA - søg efter mappen
Avatar billede erhardsendk Nybegynder
31. januar 2006 - 10:54 #4
Det er muligt, der er forskelle i formatet på selve mysql-tabel-filerne.
Hvis den ikke vil starte, når du lægger de gamle tabeller (bedst med en kopi) ned i den nye installations data-mappe, må du fjerne installationen af MySQL 5 og installere 4.1 igen og så lave et dump derfra...
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 10:55 #5
Mit svar var vist på noget du godt havde styr på -

men i din my.ini kan du rette hvor dine data ligger

[mysqld]
basedir=C:/mysql
#bind-address=87.49.93.39
datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/danish
Avatar billede bobbedude Nybegynder
31. januar 2006 - 19:52 #6
jeg har selv løst det, jeg tog de tmp filer der hed noget med bd_ mener jeg og kopirered over i den nye mappe og så kørte det.