Avatar billede htmlz Nybegynder
28. april 2001 - 12:54 Der er 8 kommentarer

Blæk opfyldning til BJ-200 Cannon

Jeg har en gammel Canon BJ-200 printer. Printeren bruger blækpatron BC-02. Jeg vil gerne spørge om det er muligt at opfylde de gamle patroner med nyt blæk ved hjælp af en blæk opfyldning kit. Hvis det er muligt er det svært at gøre det selv og hvor meget kommer det så til at koste,....

På forhånd tak

Htmlz
Avatar billede handmade Nybegynder
28. april 2001 - 13:06 #1
Dengang jeg havde de små printere i s/h gjorde jeg flg:

Boghandel: 1 lille flaske Quink sort blæk til ca 20 kr.
Apotek: 1 eengangssprøjte (smid kanylen væk på apoteket,så du ikke stikker dig)
Bor et lille hul i toppen af patronen.
Sug blækket op med sprøjten og fyld det i patronen.
Dæk hullet med et stykke tape.

Det virkede for mig - økonomien er indlysende.

Du kan dog også købe refill-sæt
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. april 2001 - 13:08 #2
Refill-sættet er nok lidt nemmere, men hvor der kan spares...
Avatar billede mewsw Nybegynder
28. april 2001 - 13:14 #3
Ja det virker, jeg har selv prøvet med held, men cyberqvist har ret Refill- Sæt er best.Hvis du få et ellers prøv http://www.refillshoppen.dk kontakt dem og de vil hjælpe dig.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. april 2001 - 13:16 #4
Jeg bruger selv refill-sæt, og det sparer man mange penge på.
Jeg tør ikke gå i gang med det som \'handmade\' gør.
Avatar billede mewsw Nybegynder
28. april 2001 - 13:22 #5
Orginalet koster ca. 250-300 i butiken, så der meget at spare,dog kun nok hvis du skal bruge den meget endnu.
Avatar billede mewsw Nybegynder
28. april 2001 - 13:30 #6
Hos refillshoppen koster 40ml sort blæk 90 kr.det er til min. 2 genopfyldninger. dog koster ders start kit som indeholder alt nødvendigt værktøj, vejledning, rensevædske samt sort blæk til min. 2 genopfyldninger.
det koster 115 kr det er det du skal have.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. april 2001 - 13:33 #7
Det kan jo også bruges mange gange.
Avatar billede msmows Nybegynder
28. april 2001 - 19:13 #8
Har meget god erfaring med Cross-blæk, det tørrer meget hurtigt og er dybsort.