Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. januar 2006 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lille install af XP

Hej Eksperter

Er der nogen der har erfaringer med at installere en Windows XP med så lidt plads som muligt?

Jeg overvejer at lave en fuldt funktionel Windows XP maskine der kan bootes op fra en Compact Flash card.

Det vil altså sige at den helst ikke skal fylde ret meget over 1Gb.

Hvor lidt plads kan man slippe afsted med at bruge?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
30. januar 2006 - 16:24 #1
Jeg skal måske lige nævne at jeg regner med at bruge PC'en som mediecenter, men medierne skal ikke opbevares på selve PC'en, men derimod på et netværksdrev.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. januar 2006 - 19:39 #2
Alene  den folder som indeholder windows, fylder 1,53GB, der til kommer de andre
foldere som automatisk installeres. Jeg tror ikke på, at du kan få en installation,
som kun fylder 1GB. Det eneste du kan gøre, er at du under installatione selv vælger,
hvad du vil installere, og så se hvad windows vil lade dig slippe med.
Men du kan jo forsøge at lave en disk med "nLite" den giver dig mulighed, for at trække
programmer ud af windows, inden installationen.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. januar 2006 - 19:41 #3
Avatar billede gratis Nybegynder
30. januar 2006 - 19:53 #4
Avatar billede off-line Nybegynder
30. januar 2006 - 20:16 #5
gratis - er det program da så storartet? Det koster jo 39.95$ Det er mange penge,
hvis man bare skal buge det een gang. Eller er det fuld funktions dueligt 1 gang,
som trial? Det er det vel næppe.
Avatar billede mysund Nybegynder
04. februar 2006 - 17:53 #6
Hej

Ellers prøv med "PE builder" http://nu2.nu/ hvis det er ok at boote fra end cd.
Den genererer en bootcd, der starter windowsXP op fra cd-rom, uden at bruge nogen harddisk

mvh
Mysund
Avatar billede mortenbock Nybegynder
27. september 2006 - 20:11 #7
Smid et svar. Lukker her :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
27. september 2006 - 21:00 #8
ska ikke ha point.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
24. marts 2007 - 18:10 #9
lukker