Avatar billede jriff Nybegynder
30. januar 2006 - 12:30 Der er 7 kommentarer

Repeater og datalist

Hej Alle!

Jeg har et DataSet bestående af to tabeller:

Tables[0] (.TableName="Ledelse")
[ID] [Navn] [Alder]

Tables[1] (.TableName="Medarbejdere")
[ID] [Navn] [Alder]

Jeg vil gerne på min side vise noget der ligner det her:

        <table>
            <tr><td colspan=2>Ledelse</td></tr>
            <tr><td>Navn</td><td>Alder</td></tr>
            [...]
            <tr><td>Navn</td><td>Alder</td></tr>

            <tr><td colspan=2>&nbsp;</td></tr>

            <tr><td colspan=2>Medarbejdere</td></tr>
            <tr><td>Navn</td><td>Alder</td></tr>
            [...]
            <tr><td>Navn</td><td>Alder</td></tr>
        </table>

Hvordan klarer man dén? Er det noget med en Litteral eller kan man bruge en repeater eller en datalist? Det jeg leder efter er den "rigtige" måde at gøre det på i .NET 2.0

- Jacob
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2006 - 15:05 #1
du kan gøre det på denne måde:
Jeg forudsætter at du evt opretter 2 sqldatasources og henter dataud på den måde.
Du kan også binde et dataset i codebehind.
<table>
    <tr><td colspan=2>Ledelse</td></tr>
    <asp:Repeater ID="ledelsesRepeater" DataSourceID="sqldatasourceledelse" runat="server" >
    <ItemTemplate>
    <tr><td><asp:Label ID="Label4" runat="server" Text='<%# Eval("Navn") %>'></asp:Label></td><td><asp:Label ID="Label1" runat="server" Text='<%# Eval("Alder") %>'></asp:Label></td></tr>
    </ItemTemplate>
    </asp:Repeater>
    <tr><td colspan=2>&nbsp;</td></tr>
    <tr><td colspan=2>Medarbejdere</td></tr>
    <asp:Repeater ID="MedarbejderRepeater" DataSourceID="sqldatasourcemedarbejdere" runat="server" >
    <ItemTemplate>
    <tr><td><asp:Label ID="Label2" runat="server" Text='<%# Eval("Navn") %>'></asp:Label></td><td><asp:Label ID="Label4" runat="server" Text='<%# Eval("Alder") %>'></asp:Label></td></tr>
    </ItemTemplate>
    </asp:Repeater>
    </table>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. januar 2006 - 15:25 #2
kunne du bruge det til noget ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. februar 2006 - 18:18 #3
?
Avatar billede jriff Nybegynder
10. februar 2006 - 20:30 #4
Det jeg lidt havde tænkt mig var at kunne evaluere hver gang der blev renderet en række i en datalist eller lignende. På den måde kan jeg tilføje en gruppe mere i mit dataset og koden vil stadig virke og vise det hele.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. februar 2006 - 21:07 #5
kan du bruge item created ?
Avatar billede jriff Nybegynder
11. februar 2006 - 07:38 #6
Måske - jeg ved bare ikke hvordan man gør - har Googlet lidt efter det, men har ikke kunnet finde noget der var let at gå til.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. februar 2006 - 08:53 #7
hvad er det for en form for gruppe du vil tilføje til dit dataset ?