Avatar billede xxx222 Nybegynder
30. januar 2006 - 10:01 Der er 6 kommentarer

Netkort der kan række langt!

Kære Brugere,

Jeg står i den situation at jeg skal bruge et nyt trådløst netkort til min bærbare der skal kunne række så langt som overhovedet muligt. Jeg sidder ca. 100m fra det accespoint jeg skal benytte og har kun en signalstyrke på 20%. Dete giver mig ikke den nødvendige hastighed jeg behøver.

Kan nogen hjælpe mig med konkrete produkter der er kendt for at trække ekstra meget igennem?

Tak!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 10:08 #1
100 meter er på kanten af det mulige, med mindre du sidder uden for. eller kan se direkte hen til dit access point.

Der er ingen produkter der trækker mere igennem end andre. Men det kan være en fordel at køre 11 mbit.

Du har formentligt en indbygget antenne i det kort du bruger i dag og man kan jo så vælge at købe noget med en ekstern antenne, men selv her vil du formentligt være lidt presset, da 100 meter er meget langt. Specielt inde i en bygning.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. januar 2006 - 10:08 #2
trendnet
jeg ved at de er ret gode til det trådløse, prøv at kontakte dem
http://www.trendnet.dk/home/index.asp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 10:11 #3
Denne har en god antenne og du kan få den 2 meter tættere på dit AP: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156320
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 10:13 #4
Alternativt kan du jo sætte en repeater (bridge) op, så du får et access point lidt tættere på.
Avatar billede xxx222 Nybegynder
30. januar 2006 - 10:31 #5
James t dk--->

Mht opsætning af en repeater. kan det lade sig gøre at opsætte en sådan, uden at have "fysisk" adgang til nettet. jeg er kun bruger og har ikke beføjelser til at ændre ting på nettet...

men hvis en sådan repeater kan tilkobles uden brug af yderligere koder end den jeg bruger til at koble op normalt, lyder det som en løsning.. har du evt. et link til et sådan produkt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 10:32 #6
Du skal snakke med din administrator om opsættelse af repeater. Men det må også være muligt da du ellers ikke kan udføre dit arbejde tilfredsstillende.