Avatar billede simdan Nybegynder
30. januar 2006 - 10:00 Der er 5 kommentarer

Kan man både have sit eget varenr. og leverandørens varenr.?

Hej,
Jeg skal have fundet et økonomiprogram til min virksomhed, som er en produktionsvirksomhed. Pt. har jeg hentet SummaSumarum/Entreprise ned i en prøveversion.
Der kommer på sigt til, at skulle oprettes 2000-5000 varenr.
Jeg syntes ikke, at jeg nogen steder kan påføre leverandørens varenr., som jeg har brug for ved bestilling hos ham/dem via en Indkøbsrekvision?
Jeg har brug for både mit eget varenr. og de forskellige leverandøres varenr.
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
30. januar 2006 - 10:05 #1
Jeg bruger det selv ved at have leverandørens varenummer i notatfeltet på den enkelte vare.

Det bliver lidt problematisk hvis du sidder og bestiller direkte fra fx. et katalog og gerne vil indtaste leverandørens varenummer. Jeg ved at C4 kunne dette, men det er så vidt jeg ved ikke lavet til SummaSummarum
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2006 - 10:09 #2
Hvis ikke, kan det måske være et forslag til Stone Software? (Altså skrive en mail og foreslå det)
Avatar billede simdan Nybegynder
30. januar 2006 - 10:21 #3
Jeg kan ikke bruge notatfeltet til leverandørens vare.nr. (har forsøgt), men det jeg søger er nok et felt, til et alternativt varenr., som herefter kan anvendes når jeg lave et indkøb hos mine leverandører, altså skal udskrive en rekvision.
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
30. januar 2006 - 19:51 #4
Der er desværre ikke mulighed for at angive bruger-felter, som det er under kunder.

Det lyder som et godt forslag til en funktion i SummaSummarum, som jeg tror mange vil kunne få gavn af.
Avatar billede jtang Nybegynder
05. februar 2006 - 11:36 #5
Det er ikke muligt at angive 2 forskellige varenumre i SummaSummarum.
Notat feltet er ikke et felt man kan tilvælge i formulardesigner.