Avatar billede jpal Nybegynder
29. januar 2006 - 23:10 Der er 4 kommentarer

ATI RADEON 9600 går kold

Hejsa.

Jeg ville for et par dage siden opdatere driveren til mit grafikkort, jeg hentede den sidste nye på ATI's hp og instalerede den, resultat :  Normal opstart af pc indtil Log on vinduet kommer så er der bare sort skærm. Så prøvede jeg at afinstalere og prøve forfra, det samme resultat. Så formaterede jeg hele HD'en og prøvede igen men med den orginale driver på cdrom. Samme resultat. Hvad gør jeg ???
Avatar billede mrrius Nybegynder
30. januar 2006 - 17:57 #1
Har du proppet flere kort i computeren for nylig ?
Jeg spørger for at finde ud af om , du evt mangler strøm.
Måske du har et varmeproblem. Det kan være cpu eller grafikkortet. Støv i køleriberne kan gøre det. Støv i strømforsyning , kan også påvirke. Specielt fordi , strømforsyningen tit bliver brugt til at suge varmen ud af kabinettet.

Hvis det ikke er nogen af delene, så prøv om du kan boote i fejlsikret tilstand.
Sæt grafikkorts driveren til standard. reboot, og ominstallere windoes drivere.

hvis det heller ikke hjælper, så prøv at brug en rigtig stor forhammer...(joke)
JO større problem , jo større forhammer skal man bruge.(prøv ikke dette derhjemme)...
Avatar billede mrrius Nybegynder
30. januar 2006 - 18:00 #2
radeon 9600 bliver ret så varme , med normal køler. du kunne evt tænke på at montere en zalman grafikkøler i ren cobber. den larmer ikke synderlig i 5volt, og køler godt (citat fra etah cammeron: fantastik, fem tal med pil opad)
Avatar billede jpal Nybegynder
30. januar 2006 - 20:09 #3
Hej Mrrius

Jeg tvivler på at det kan være et varmeproblem da jeg ca 1 gang hver 14. dag støvsuger og blæser støv væk fra maskinen indvendig. Jeg har instaleret en pasiv køler på kortet og har 1 125mm blæsere til at sørge for at der er passende temp i "Huset", jeg har heller ikke monteret andre kort eller noget. Det eneste jeg har gjort er at opdatere driveren og kold gik den. jeg har også prøvet at boote og nulstille kortet osv. btw så ligger tempen på kortet på ca. 36 grader ved normal brug "Ikke spil"
Avatar billede jpal Nybegynder
30. januar 2006 - 20:21 #4
jeg har 2 125 mm blæsere, en i front og en bagved...  ;)