Avatar billede prunka Nybegynder
29. januar 2006 - 21:45 Der er 9 kommentarer

Vandmærker af musik

Hejsa,
jeg ville bara spørge hvordan beskytter man sine egen komponerede musik med vandmærker?
Avatar billede levithan Nybegynder
29. januar 2006 - 22:36 #1
Tænker du på copyright / ophavsret?  eller trænker du på kopi beskyttelse

uddyb venligst din defination af vandmærke
Avatar billede prunka Nybegynder
30. januar 2006 - 01:20 #2
Jeg skal lave en side, hvor jeg skal sælge min musik, og vil gerne vandmærke dem, ligesom TDCmusik og andre har gjort med deres musik på deres sides.
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. januar 2006 - 01:33 #3
Hmm.. det er nok Digital Rights Management du tænker på, som bl.a. kan bruges i WMA-filer (Windows media). Måske er der noget du kan bruge her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/howto/articles/ProtectContent.aspx

Du kunne evt. overveje kun at gøre kortere klip tilgængelige, fx 30 sekunder af en sang.
Avatar billede prunka Nybegynder
30. januar 2006 - 01:36 #4
tak for oplysningen

ved du et godt program et skære sangene ned i 30 sek? jeg har nogle stykker, og det ville være bedst, om man kunne skære dem alle sammen ned samtidig.
Avatar billede levithan Nybegynder
30. januar 2006 - 07:27 #5
du kan prøve Cool Edit Pro der nu hedder Adobe Audition

Try out kan hentes her.
http://www.adobe.com/products/tryadobe/download.jsp?ftpID=3285 på 470.9MB
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. januar 2006 - 15:13 #6
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. juni 2006 - 11:18 #7
Lukketid?
Avatar billede prunka Nybegynder
19. juni 2006 - 12:28 #8
Hvordan er det jeg lukker??
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. juni 2006 - 12:58 #9
Hvis du føler at du har fået brugbar hjælp eller generelt er tilfreds med svaret, skal du "Acceptere" det pågældende svar. Hvis du ikke er tilfreds, opretter du selv et svar og accepterer dét, og tager med andre ord dine points tilbage.