Avatar billede 124351212241 Nybegynder
28. april 2001 - 10:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal en config.sys og autoexec.bat se ud

Hvordan skal en config.sys og autoexe.bat fil se ud
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:13 #1
de skal se forskellige ud
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:14 #2
dvs. min er ikke megen til din
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:16 #3
gå ud i din dos og skriv    edit autoexec.bat
eller edit config.sys for at se din
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:18 #4
autoexec.bat

SET PATH=C:\\WINDOWS;C:\\WINDOWS\\COMMAND;C:\\PV;C:\\WINDOWS;C:\\WINDOWS\\COMMAND;C:\\PV;C:\\WINDOWS;C:\\WINDOWS\\COMMAND;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\DELPHI5\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\VBROKER\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\VBROKER\\JRE\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\DELPHI5\\PROJECTS\\BPL;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\DELPHI5\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\VBROKER\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\VBROKER\\JRE\\BIN;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\DELPHI5\\PROJECTS\\BPL
SET windir=C:\\WINDOWS
SET winbootdir=C:\\WINDOWS
SET COMSPEC=C:\\WINDOWS\\COMMAND.COM
SET PROMPT=$p$g
SET TEMP=C:\\WINDOWS\\TEMP
SET TMP=C:\\WINDOWS\\TEMP
SET BLASTER=A220 I5 D1
SET CLASSPATH=C:\\PROGRAM FILES\\INTERBASE CORP\\INTERCLIENT\\INTERCLIENT.JAR;C:\\PROGRA~1\\BORLAND\\VBROKER\\LIB\\VBCPP.JAR
SET LIB=C:\\PV
SET INCLUDE=C:\\PV
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:19 #5
man har forskellige så egentlig kan du ikke kopier min..medmindre du har PRÆCIS det samme som mig installeret
Avatar billede handmade Nybegynder
28. april 2001 - 10:32 #6
Standard autoexec.bat og config.sys:

Win95

mode con codepage prepare=((850) C:\\WINDOWS\\COMMAND\\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\\WINDOWS\\COMMAND\\keyboard.sys
-----
device=C:\\WINDOWS\\COMMAND\\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,C:\\WINDOWS\\COMMAND\\country.sys
-----------------------------------------------------------------

win 98

mode con codepage prepare=((850) C:\\WINDOWS\\COMMAND\\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\\WINDOWS\\COMMAND\\keyboard.sys
------
device=C:\\WINDOWS\\COMMAND\\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,C:\\WINDOWS\\COMMAND\\country.sys
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:34 #7
handmade:  det kan man ikke sige..en compaq computer har for eksempel ikke den samme config.sys og autoexec.bat, som en IBM
Avatar billede ewc2k Nybegynder
28. april 2001 - 10:35 #8
selvom de har win98 begge to
Avatar billede handmade Nybegynder
28. april 2001 - 10:41 #9
Standardfilerne er de filer Windows installerer ved opsætning på en standard maskine. Man kan så senere tilføje specifikke stier til fx. temp. bibliotek samt stier til programmer man vil bruge i DOS så disse er tilgængelige fra kommandoprompten.
I moderne systemer er det som regel ikke nødvendigt at have specifikke henvisninger til IRQ, DMA osv. til lydkortet.
At Compaq og IBM har deres egen måde at gøre tingene på, er en afvigelse fra den standard der blev spurgt om..
Avatar billede 124351212241 Nybegynder
28. april 2001 - 11:47 #10
Tak for det , jeg mente også at det skulle være de mest almindelieg opstartsfiler
Avatar billede 124351212241 Nybegynder
28. april 2001 - 11:49 #11
tak for det