Avatar billede tnm Nybegynder
29. januar 2006 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar

Hej.

Jeg har set på følgende modeller:

DELL

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&l=da&oc=N01635&rbc=N01635&s=dhs&sbc=dkdhsftdppnotebook2 '

eller

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

ASUS

http://www.vildepriser.dk/produkt.html?ItemID=194851&gruppe=A&Extended=&ugruppe=AB&Producent=Z00712

ACER

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=550955&lokation=

Den skal bruges til normalt skrivearbejde, Surfe, AutoCAD samt spil (Hitman Contracts, Max Payne 2 og kommende nye grafikkrævende spil).

Hvilken vil I anbefale, eller et bedre og måske billigere bud til behovene?

Med venlig hilsen
Avatar billede tnm Nybegynder
29. januar 2006 - 20:38 #1
Hmm... det var nogle ringe links. Men kig evt. bare på det sidste.
Avatar billede Wezio Juniormester
29. januar 2006 - 22:15 #2
Det kunne være du skulle komme med et produktnavn/nummer på de enkelte computere, så vi selv kan finde dem eller evt. lige liste dem op med mærke/model, komponenter (cpu, hdd, ram....) og selvfølgelig også en pris, så man kan sætte det lidt op i pris og kvalitet..
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2006 - 22:16 #3
helst produktnummer.

Den Acer ser ok ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2006 - 22:16 #4
Men vil hellere se hvilken Asus maskine du fandt...
Avatar billede Wezio Juniormester
29. januar 2006 - 22:42 #5
Hvordan er en AMD Turion i en bærbar PC? Nu spørger jeg, fordi min kærestes lillebror har en Amitech Freenote med en AMD processor og den udvikler en masse varme.. blæseren kører konstant! Jeg læste i et tidligere indlæg her på Exp.dk at AMD´s processorer ikke var egnet til bærbare computere, men nu skal det lige retfærdigvis siges, at jeg ikke ved om der var tale om noget specifikt AMD processor. Men jeg ville nok lige undersøge det først, inden jeg bestilte en bærbar med AMD...
Avatar billede espersen Novice
30. januar 2006 - 10:26 #6
AMD Turion er bestemt ok til en bærbar - læs evt. mere her : http://laptopworld.dk/index.php?id=14
Man skal altid se nøje på især CPU'en ved køb af bærbar - uanset hvilken CPU producent der leverer denne del !!!!!

Aceren er en god maskine til prisen - tastaturet er ikke i luksusudgave - men hæderlig. Fint VGA-kort. Har netop haft 2 af den model mellem hænderne. Fik desværre ikke testet maskinerne inden de skulle videre. Men fik et ret positivt indtryk af dem.

Kan heller ikke se hvilke andre maskiner du har haft kig på (Asus og Dell)
Denne asus er en hæderlig maskine ;o) :_ http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160720
Avatar billede espersen Novice
03. februar 2006 - 10:09 #7
kaster et svar - andre kan vel gøre det samme
men spørg bare løs !
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2006 - 13:50 #8
har du set på det ?
Avatar billede tnm Nybegynder
16. februar 2006 - 17:22 #9
Hej igen..

Tak for rådende og vejledningen. Jeg var tæt på at købe den ASUS du henviser til Espersen, men endte dog med at købe denne HP:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167001

- Det viste sig at være en totalt hæderlig maskine også :-) Det er lækkert med de der nye spejl-blanke skærme..
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2006 - 20:46 #10
kender ikke netop den model - men har da selv en HP via jobbet - fin kvalitet!
Fine specs!

(tastaturet er dog ikke specielt modstandsdygtig overfor 1 årige pilfingre.....) *G*
Avatar billede tnm Nybegynder
16. februar 2006 - 23:05 #11
Hehe.. men fik dog også en forsikring med, så spild af sodavand "og andre væsker" ned i tastaturet var dækket ind under ;-)