Avatar billede gardengate Nybegynder
29. januar 2006 - 19:54 Der er 19 kommentarer

Laptop vil intet!!

Hej,

Jeg sidder i den uheldige situation, at jeg laante en laptop, af en af mine roomies, jeg bor i England lige pt. Han skulle til Paris, saa jeg kunne bare laane den i mellemtiden. Jeg sad og spillede lidt poker, hvor den pludselig gik i staa efter jeg havde spillet i 20 min. Jeg lod den staa i 5 min, men intet kunne jeg goere, herefter slukke jeg den ved at holde on/off knappen nede. Siden har jeg proevet, at taende den igen, men intet vil ske!! Naar jeg starter den, saa begynder den at arbejde i ca 2 sek, men derefter sker der intet. Skaermen er helt sort...!
Jeg ved, at den er koebt i en butik som brugt. Er der saa garanti paa den??
Kan jeg goere noget, for at faa den til at virke igen? Jeg er ikke vant til, at arbejde med laptops!
Jeg har super daarlig samvittighed... please help me

Det er en IBM ThinkPad 2647
http://www.fromer.dk/image/tp_t21.jpg

/gardengate
Avatar billede levithan Nybegynder
29. januar 2006 - 20:15 #1
hvis den har har været meget varm eller blæseren ikke virkdede så kan det være at CPUen er stået af. når du tænder for den kører blæseren så
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2006 - 20:17 #2
Pil batteriet ud og prøv at starte den igen.
29. januar 2006 - 20:18 #3
... og sæt batteriet i igen først - tihi...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2006 - 20:20 #4
dr1> hvorfor dog det?
Batteriet skal helst være ude når han starter den.
Avatar billede gardengate Nybegynder
29. januar 2006 - 20:58 #5
Jeg har brugt den foer, og der var den tit temmelig varm, men denne gang havde jeg kun brugt den i max en halv time, og tidligere har jeg brugt den i timevis... er det ikke lidt maerkeligt??

Skal jeg pille batteriet ud og saette det i igen eller??

/Anders
Avatar billede gardengate Nybegynder
29. januar 2006 - 21:03 #6
Jeg tror det er blaeseren man kan hoere, naar jeg starter den... men den arbejder kun i ca 2 sek.
Avatar billede gardengate Nybegynder
29. januar 2006 - 21:41 #7
Nu har jeg proevet, at tage batteriet ud og starte den igen, og der er ingen forskel... jeg har ogsaa proevet, at saette det i igen og starte den - ingen forskel.
HELP ME!
30. januar 2006 - 07:41 #8
Jeg har næsten samme model (putter altså) her i huset -
Måske lige en 'dumt' spm.: Får putter strøm fra lader ? Der er en lille batterilampe 'dims' der lyser for at vise at lader er igang...
Avatar billede gardengate Nybegynder
30. januar 2006 - 10:41 #9
Nu har jeg den ikke lige ved mig, men der er en lampe der lyser helt ude til hoejre af computeren. Og der er ogsaa en lampe der lyser venstre for on/off knappen. Det ligner et skraat 'z', hvad betyder det lys?
30. januar 2006 - 11:02 #10
ØV - Så er der strøm FRA laderen. Skråt Z betyder at der lades på batteri...
Avatar billede gardengate Nybegynder
30. januar 2006 - 14:33 #11
OEV! Hvor meget koster en CPU ca til saadan en comp?
31. januar 2006 - 11:25 #12
... det er ikke nødvendigvis CPU'en som er 'syg' - der er en million andre (u)muligheder...
Og det er typisk ikke muligt at skufte den...

Tyder mest på et (internt) strømforsyningsproblem!!!
Avatar billede gardengate Nybegynder
31. januar 2006 - 12:11 #13
okay, jeg proever at sende den til rep
09. februar 2006 - 06:22 #14
Blev du klogere ?
Avatar billede gardengate Nybegynder
13. februar 2006 - 10:59 #15
Nej slet ikke...

For det ikke skal vaere loegn, saa spillede jeg lidt paa min anden roomies computer - gaet hvad der skete??? Den fuckede ogsaa up! Jeg fatter det slet ikke. Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med Europoker. Det kna ikke passe at 2 computere oedelaekkes mens jeg kun bruger deres program. Jeg kraever, at hvis de ikke kan hjaelpe mig over mails saa maa de punge op. Hvis jeg kan bevise, at det er deres program der har fucket dem op, saa har jeg vel en god sag?? Ersatning goer ikke alt... men det er da et plaster paa saaret. De kommer hjem i morgen (dem jeg har laant computerne fra..), saa maa vi se hvad de siger til det :s
13. februar 2006 - 11:04 #16
... jeg har ikke oplevet i nyerer tid at SOFTWARE ka' kvæste HARDWARE så putter SLET ikke ka' noget som helst...

Hmmm...
Avatar billede gardengate Nybegynder
14. februar 2006 - 11:38 #17
Jamen det kvaester da ikke HARDWARE (computerne) men andet SOFTWARE (Windows)... men det SOFTWARE der er i computere er jo dermed ogsaa HARDWARE.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2006 - 18:52 #18
Software er software
hardware er hardware

Kommentar: gardengate
14/02-2006 11:38:03 er det rene nonsens :)
Avatar billede gardengate Nybegynder
15. februar 2006 - 13:09 #19
okay...:)