Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 17:46 Der er 22 kommentarer

CD-drev vil ikke læse alle slags CD'er

HEj!

Mit cd-drev gider ikke læse alle slags CD'er:S Har købt et pc-spil, men den gider ikke læse cd'erne! Den vil gerne læse Tomme CD'er og DVD'er.. Når jeg sætter DVD'er og brændbare CD'er i kommer der den der boks op med forskellige muligheder, det gør der er ikke ved min spil-cd! Når jeg sætter CD'en i gider den ikke at starte automatisk med installering og når jeg går ind på CD'en via stifinder eller Denne computer, står der at det er en tom CD? Hva kan problemet være? Spillet skulle være godtnok, det er EA productions...
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:47 #1
Prøv først at gå i kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering tryk på+ udfor DVD /CD og fjern dit cd rom drev. sig ok og genstart din computer.

Hjalp det ?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:48 #2
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 18:55 #3
Jeg tror en af dine pins bag i drevet ikke har kontakt til stikket
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 18:57 #4
huset hvordan i alverden skulle det pludselig ske ?
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 20:07 #5
Screem_brille: Det første råd du gav, er der ingen risiko ved at gøre det? kan jeg bare sætte det til samme sted igen efter eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 20:08 #6
du skal ikke fysisk fjerne det, det er kun inden i windows du skal fjerne det ;) (så nej det er der ingen fare for)
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 20:19 #7
Eftersom det er en bærbar jeg har, har jeg ikke mulighed for at fjerne det;D Men det jeg mente var at jeg fjerner det inde i enhedshåndtering, og kan jeg så bare tilføje det igen efter genstart?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 20:21 #8
den finder den selv efter en genstart ;)
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 20:25 #9
OK, jamen vil jeg prøve når jeg kan genstarte min com...
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 20:49 #10
Virkede ikke!
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 20:50 #11
prøvet det jeg skrev i linket ?
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 20:59 #12
Jamen windows kan jo godt genkende drevet.. og drevet vil gerne læse nogle cd'er men ikke andre... de CD'er jeg har problemer med er: nogle lyd-cd'er, brændte cd'er og mit spil? Det er fandme weird!
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 21:03 #13
så siger min erfaring at drevet er defekt (men prøv nu lige det i det link alligevel ;) )
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 21:04 #14
kan det ikke være farligt? der står man skal lave backup, men det har jeg ikke mulighed for:S
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 21:06 #15
det du skal tage en backup af er de nøgler der står du skal slette ;) (ikke hele windows)
Avatar billede qviim Nybegynder
29. januar 2006 - 21:10 #16
hmmm... lyder farligt.. prøver det imorgen hvor jeg er lidt mere klar i hovedet..
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. januar 2006 - 01:40 #17
først , så syntes jeg at du skal tage de 4 cd'er, eller hvor mange der er, og tag dem medud til en ven, og se om de overhovedet kan læses.
Hvis det er en dvd-ram du har , så skal du nokinstalere en driver, før den virker helt ordentligt. Nogle drev kan ikke læse cdér brændt i bestemt format. hvis det kun er en cd drev du har, så kan du ikke læse dvd'er.
Men jeg forstår lidt på det at du ønsker at den autostarter cd/dvd...?
Avatar billede qviim Nybegynder
31. januar 2006 - 07:50 #18
De 4 ce'er virker på andre drev! har prøvet på de to andre computere vi har i huset! Det er et DVD-brænder drev, og kan stadig godt brænde cd'er, men jeg kan ikke læse dem efterfølgende, og dette problem er opstået ud af den blå luft! Forstår det ikke!
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:45 #19
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede qviim Nybegynder
06. marts 2006 - 15:45 #20
Hvordan lukker man tråden?
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 10:00 #21
Folk kan smide et svar, og så kan du markere ønsket navn i boksen fornden til venstre og trykke acceptere
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:37 #22
Brug for mere hjælp ?