Avatar billede xcuse Nybegynder
29. januar 2006 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

B&O tv - Ingen lyd på dvder?

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle spørge om det her. Har lige fået en ny dvd afspiller(Denver dvd-7302) som bare fungere pånær når jeg vil se "En verden i krig" som er en samling dvder fra omkring anden verdenskrig.
Der er ingen lyd og det er kun på de dvder lyden ikke fungere alle andre dvder fungere den perfekt på.
Tvet jeg har er et B&O Beovision 6000/4000. Det er mest det der er problemet fordi det fungere fint på min computer og på et andet tv vi har. Derfor er jeg kommet frem til konklussionen at det må være opsætningen på tvet som der er noget galt med.

Hvis der er nogen som har forstand på det her emne eller kender et sted jeg kan søge oplysninger ville jeg blive meget taknemmelig.
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2006 - 13:47 #1
Er der noget knapper på fjernbetjeningen til din dvd, som hedder noget med audio sound surrond eller noget i den stil, som du kan trykke på, for at ændre den måde lyden udsendes på. Det er der i hvert fald på min phillips surround dvd/forstærker. Jeg har en enkelt film, som kræver at lyden er sat til stereo for at kunne høres. Normalt stor de til multitech
Avatar billede xcuse Nybegynder
29. januar 2006 - 13:52 #2
Ja der er en menu inde i indstillinger hvor der er noget lyd. Det kan jeg lige prøve at ændre på. Mener de forskellige valgmuligheder hedder Stereo Mono-L Mono-R og mixedmono eller noget i den stil. Det kan jeg prøve at ændre på
Avatar billede xcuse Nybegynder
29. januar 2006 - 13:58 #3
Af det jeg kunne finde i setup ændrede det ikke på noget lyd. regnede heller ikke med det var det, da man fint kunne høre det på et andet tv vi har.
Avatar billede miti7 Nybegynder
29. januar 2006 - 20:25 #4
Du kan prøve at spørge i den B&O butik hvor du har købt dit tv.. De ved helt sikkert hvad der er galt.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:52 #5
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten